رأی اعتماد مجلس به کابینه چک سفید امضا نیست/ بهانه‌ای برای کم کاری وجود ندارد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر اینکه رأی اعتماد مجلس به کابینه به منزله چک سفید امضا نیست، گفت: با توجه به رأی اعتماد بالایی که مجلس به کابینه دولت چهاردهم داد دیگر جای هیچ بهانه‌ای وجود ندارد که عده‌ای بگویند «نگذاشتند مشکلات را حل کنیم».

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رأی اعتماد مجلس دوازدهم به همه وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان اظهار کرد: قطعاً سخنان رئیس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی در نتیجه رأی اعتماد نمایندگان مجلس اثر گذاشت و فضای مجلس را به سمت رأی اعتماد بالاتر سوق داد.

وی افزود: این رأی اعتماد بالا دولت را ملزم می‌کند که تعهد بالاتری نسبت به خواسته‌ها و مطالبات مردم داشته باشد و کار را به گونه‌ای رقم بزند که بهترین خدمت را برای مردم داشته باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این رأی اعتماد بالا به منزله دادن چک سفید امضا به دولت نیست و فقط مسئولیت دولت را افزایش داده است و به همین خاطر دولت باید تلاش بیشتری برای فعالیت‌ها مخصوصاً در حوزه مسائل اقتصادی داشته باشد که رهبر معظم انقلاب هم آن را اولویت اول کشور دانستند.

وی با بیان اینکه دولت باید نسبت به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی هم توجه کند، گفت: با توجه به رأی اعتماد بالایی که مجلس به کابینه دولت چهاردهم داد دیگر جای هیچ بهانه‌ای وجود ندارد که عده‌ای بگویند «نگذاشتند مشکلات را حل کنیم».

جوکار یادآور شد: البته مجلس از ساز و کارهای نظارتی خود در صورت لزوم استفاده خواهد کرد و اگر رأیی داده شده بدین معنا نیست که کارها جلو نرود و یا اقداماتی خلاف ارزش‌های انقلاب انجام شود.

وی در خصوص دفاعیه آخر مسعود پزشکیان در صحن علنی مجلس و اشاره او به تأیید و هماهنگی وزرای کابینه چهاردهم از سوی رهبر انقلاب که با واکنش‌هایی همراه شد، خاطر نشان کرد: اینکه رئیس جمهوری در تریبون مجلس و در پخش زنده و مستقیم چنین سخنانی را در دفاع از وزرای پیشنهادی خود مطرح کند چنین سابقه‌ای در دولت‌های گذشته وجود نداشته است و باید دید دفتر رهبر انقلاب این سخنان را تأیید یا تکذیب می‌کند و به مجلس مرتبط نیست‌.

کد خبر 783394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.