بخشیدن حکم قصاص پای چوبه‌ دار در اندیکا

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در حالی که تنها چهار ساعت به اجرای حکم اعدام باقی مانده بود، با تلاش‌های صورت گرفته، اولیای دم به عشق امام حسین(ع) از قصاص صرف نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی اظهار کرد: سه سال پیش نزاعی میان دو نفر در یکی از روستاهای اندیکا رخ می‌دهد و منجر به قتل یکی از افراد درگیر می‌شود.

وی افزود: پس از انجام فرایند تحقیقات و رسیدگی، حکم به قصاص قاتل صادر شد، در دیوان عالی کشور مورد تأیید قرار گرفت و برای اجرا به شعبه اجرای احکام ارسال شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: جلسات صلح و سازش متعددی با حضور بزرگان و ریش سفیدان برگزار شد، اما اولیای دم همچنان خواهان قصاص بودند.

دهقانی تصریح کرد: قاتل که در دوران سه سال حبس خود توبه کرده و همه تلاش خود را برای دریافت رضایت از خانواده مقتول به کار بسته بود، همچنان با درخواست اجرای قصاص از سوی اولیای دم روبه‌رو بود.

وی اضافه کرد: در حالی که چهار ساعت به اجرای حکم مانده بود این بار با تلاش‌های رئیس دادگستری، دادستان، شورای حل اختلاف شهرستان اندیکا، اعضای شعبه ۵۱ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، اولیای دم به حرمت ایام اربعین حسینی و به عشق امام حسین (ع) از قصاص قاتل صرف نظر کردند و به محکوم فرصت دوباره زندگی بخشیدند.

رئیس کل دادگستری خوزستان از اولیای دم و تمام کسانی که به فراهم شدن زمینه صلح و سازش و نجات قاتل از قصاص به عنوان حق شخصی اولیای دم مشارکت کردند، تقدیر کرد.

کد خبر 783330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.