افزایش ۱۷ درصدی تردد در مرز خسروی

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از افزایش ۱۷ درصدی تردد در مرز خسروی نسبت به اربعین سال گذشته خبر داد و گفت: اربعین امسال ۲۴ درصد افزایش ورود و ۱۳ درصد کاهش خروج را از مرز خسروی داشته‌ایم و در مجموع ۱۷ درصد افزایش تردد از این مرز ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سید جعفر امامیان روز _چهارشنبه سی‌ویکم مرداد_ در نشست خبری با خبرنگاران که در قرارگاه اربعین در مرز خسروی برگزار شد با اشاره به وضعیت کشور در جابه‌جایی دولت‌ها، اظهار کرد: در دنیا دوران جابه‌جایی دولت‌ها دوران معلقی است و کار خاصی صورت نمی‌گیرد، اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و سایه ولایت الهی، حین این جابه‌جایی سنگین و سخت و وقایع سخت‌تری همچون شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اتفاق افتاد و شاهد برگزاری عملیات بزرگ ملی و بین‌المللی راهپیمایی اربعین حسینی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری هفت جلسه ستاد اربعین استان، افزود: این جلسات هرکدام بیش از سه ساعت به‌صورت تخصصی برای هماهنگ‌کردن کمیته‌ها برگزار می‌شد تا شاهد برگزاری مراسمی به این باشکوهی در استان باشیم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به مباحث بودجه‌ای و اعتباری به‌عنوان یکی از چالش‌ها و مشکلات جدی مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در استان، خاطرنشان کرد: اعتبار ابلاغی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است، اما ابلاغ تخصیصی عمرانی ۷۳ میلیارد تومان بود.

امامیان اضافه کرد: اعتبارات عمرانی دیر ابلاغ شد و تنها جمع‌کردن پروژه‌ها در دستور کار اربعین امسال قرار گرفت و اجرای آن‌ها دیگر مقدور نشد.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری‌های مسیر اربعین استان در قالب یکی از سرفصل‌های اعتبارات ۷۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شد که ۲۰ درصد از این اعتبارات به‌حساب شهرداری‌ها واریز شده است، البته بعضی از پروژه‌ها قابل‌اجرا نبود و بعضی نیز همچون تقاطع میدان آزادگان شهر کرمانشاه با این اعتبار قبل اجرا نیست.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه ادامه داد: ۲۵ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده است در حالی که حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اعتبارات هزینه‌ای و بودجه‌ای نیز در روزهای پایانی اربعین ابلاغی شد و در اختیار بعضی کمیته‌ها قرار گرفت.

امامیان با اشاره به پیگیری استاندار کرمانشاه برای جذب و تخصیص اعتبارات مصوب اربعین، تاکید کرد: رئیس‌جمهور قول داده است این تخصیص صددرصدی محقق و کارها اجرایی و عملیاتی شود، هرچند به اربعین امسال نرسید، اما ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار از مرز خسروی، اظهار کرد: به‌رغم گرمی هوا تا به امروز شاهد افزایش تردد از مرز خسروی بودیم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از افزایش ۱۷ درصدی تردد در مرز خسروی نسبت به اربعین سال گذشته خبر داد و افزود: اربعین امسال ۲۴ درصد افزایش ورود و ۱۳ درصد کاهش خروج در مرز خسروی داشته‌ایم و در مجموع ۱۷ درصد افزایش تردد از این مرز ثبت شده است.

امامیان با اشاره به آمار افزایشی ورود زائران به کشور از طریق مرز خسروی، عنوان کرد: یکی از مشکلات زوار در اربعین سال گذشته عزیمت به عتبات عالیات به دلیل همراهی نکردن شبکه حمل‌ونقل و شناخت نداشتن نسبت به مرز خسروی، مشکل بازگشت بود.

وی ادامه داد: امسال با پیگیری‌های ویژه‌ای که صورت گرفت برای اولین‌بار در قرارگاه مرکزی اربعین کمیته عراق داشتیم که تمرکز کامل آن بر حوزه و مباحث عراق بود؛ نتیجه این کمیته سبب روان بودن و تسهیل بازگشت زوار از کشور عراق به خاک کشور بود.

جانمایی یک گاراژ موقت در کربلای معلی برای مسیر منذریه و خسروی

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از جانمایی یک گاراژ موقت در کربلای معلی برای مسیر منذریه و خسروی خبر داد و گفت: به امید خدا و با پیگیری ستاد اربعین در سال آینده، این گاراژ تبدیل به ایستگاه دائمی و ثابت برای مسیر مرز منذریه و خسروی خواهد شد.

امامیان با اشاره به جانمایی مکانی برای اتوبوس‌های بین شهری پایانه مرزی خسروی در اربعین امسال، تصریح کرد: مکان دائمی برای این منظور در ورودی شهر خسروی در دو نقطه جانمایی و پیشنهاد شده است، اما در حال حاضر به صورت موقت در در شرقی پایانه بین‌المللی خسروی جانمایی و مسیرهایی برای اتوبوس‌های بین شهری با نصب تابلوهایی مشخص شده است تا زائران سرگردان نباشند.

وی اظهار کرد: امسال با بازگشایی مسیر ورودی سالن پایانه مرزی خسروی، بخشی از مشکلاتی که زائران از در شرقی پایانه داشتند رفع شده است و تردد به همت راهداری و پایانه مرزی خسروی از در اصلی سالن انجام می‌شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه اتوبوس‌های کمیته حمل‌ونقل نیز برای انتقال زوار به پارکینگ‌ها در بیرون از پایانه تعبیه شده است، تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متعددی به همت این کمیته در حماسه اربعین اجرا شده است.

امامیان با اشاره به توسعه سایبان‌ها در مرز خسروی و منذریه، خاطرنشان کرد: با بهسازی‌های صورت‌گرفته در ورودی شهر خسروی، مشکلی برای تردد اتوبوس‌ها نداریم، البته نیازمند طرح جامع پارک‌سوار است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ موکب در سطح استان، افزود: مواکب به صورت مردمی ذیل کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی فعالیت دارند، هر موکب به هر نحوی که توانایی داشته باشد از زائران استقبال می‌کند؛ بعضی مواکب با توزیع شربت و آب خنک و بعضی دیگر با توزیع غذا کار خود را انجام می‌دهند و کمیته موظف است زمینه فعالیت بهتری را برای این مواکب فراهم کند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به حمایت‌های ستاد اربعین از مواکب، ادامه داد: کمک‌رسانی ستاد به مواکب به صورت یکپارچه و عادلانه است، خدماتی در نظر گرفته و در اختیار مواکب قرار داده شده است و مواکب سطح‌بندی شده‌اند.

کد خبر 783286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.