برگزاری «مهمانی بزرگ امت احمد» برای دومین سال متوالی در کردستان

استاندار کردستان گفت: مهمانی بزرگ امت احمد، امسال برای دومین سال متوالی در شهر سنندج برگزار می‌شود که بازخوردهای داخلی و خارجی مثبتی را بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _چهارشنبه سی‌ویکم مرداد_ در جلسه هماهنگی برنامه‌های مهمانی بزرگ امت احمد در سنندج اظهار کرد: این ایام روح تازه‌ای در جامعه دمیده می‌شود که امیدواریم توفیق داشته باشیم از کنگره اربعین که تبدیل به یک امر جهانی شده، بهره ببریم‌.

وی با اشاره به برگزاری مهمانی بزرگ امت احمد، افزود: این مراسم سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد و امسال برای دومین بار در سنندج اجرا می‌شود که به یک نقطه قوت تبدیل شده که بازخوردهای داخلی و خارجی بر جای گذاشته است.

استاندار کردستان ادامه داد: مهمانی امت احمد برادری و وحدت شیعه و سنی را به نمایش گذاشت و در بعد رسانه‌ای بازخوردهای زیادی داشت.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: مهمانی امت احمد همچون مهمانی کیلومتری غدیر که در تهران برگزار شد برنامه‌ای بزرگ و موفق بود و باید امسال بهتر از گذشته بتوانیم این برنامه را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: هر کسی که زمان خود را بشناسد و اولویت‌ها را درک کند، می‌داند که «وحدت» برای جلوگیری از هرچه که موجب اختلاف می‌شود، اثرگذار است.

استاندار کردستان تصریح کرد: کسانی که بر تفرقه افکنی می‌کنند نه شیعه هستند و نه سنی، بلکه مزدور هستند و هر کاری که به جلوه‌های وحدت کمک کند مورد رضای پروردگار خواهد بود.

پذیرایی کردها از زوار اربعین نمودی از وحدت است

زارعی کوشا، مهمانی امت احمد و اربعین را برنامه‌های مهمی برای جلوگیری از تفرقه و حفظ وحدت و نمایش انسجام و همدلی شیعه و سنی دانست و گفت: کردهایی که در مریوان از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند جلوه‌های وحدت را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: کردستان مظهر برادری و وحدت است و باید سنندج را به عنوان پایتخت شوافع جهان تثبیت کنیم و مکتب شافعی و شیعه اثنی عشری دو مکتب نزدیک در جهان اسلام هستند.

استاندار کردستان اضافه کرد: مهمانی امت احمد در توسعه گردشگری اثرگذار بوده و پخش زنده این برنامه در چند ساعت بیانگر آن است که مردم این استان در هیچ شرایطی فریب توطئه‌های دشمن را نمی‌خورند و انسجام خود را حفظ خواهند کرد.

زارعی‌کوشا گفت: برای برنامه امت احمد همه باید مشارکت کنند و با برنامه‌ریزی درست و اصولی باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

کد خبر 783193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.