دهمی‌ها در امتحانات نهایی بهتر عمل کردند / اگر خانواده قوی باشد، جامعه غنی خواهد بود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارتقای میانگین معدل دانش‌آموزان کشور در همه رشته‌ها قابل مشاهده است و نمرات در رشته تجربی حدود ۰.۵ نمره و ریاضی فیزیک ۱.۵ نمره افزایش یافته است، گفت: خانواده اصلی‌ترین هسته هر جامعه است که اگر این هسته غنی و قوی باشد، جامعه نیز غنی و قوی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضامراد صحرایی امروز _چهارشنبه سی‌ویکم مرداد_ در دومین رویداد ایران جوان ایران قوی اظهار کرد: حدود ۵۱ هزار همکار دارای چهار فرزند و بیشتر داریم که مراسم امروز در واپسین روزهای خدمت بنده برای تجلیل از این همکاران بود که در حوزه فرزندآوری نسبت به بقیه ممتاز بودند.

وی افزود: در قرارگاه جوانی و جمعیت همه دستگاه‌ها، یکی از مسائل مطرح شده و مورد توجه، ارائه تسهیلات به این افراد است و به‌جز تهران و چند شهر دیگر، در سایر شهرها وضعیت ارائه زمین به این افراد وضعیت مناسبی دار.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نتایج امتحانات نهایی تصریح کرد: با مشخص شدن نتیجه نهایی همه آزمون‌ها، ارتقای میانگین معدل دانش‌آموزان کشور در همه رشته‌ها قابل مشاهده است، در رشته تجربی حدود ۰.۵ نمره و ریاضی فیزیک ۱.۵ نمره افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هنگامی که امتحانات اثر قطعی داشته باشند، اثر و اهمیت بیشتری برای دانش‌آموزان و اولیا پیدا می‌کنند، ادامه داد: مهمترین هدف مد نظر، ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی و یکی از اهداف اصلی مصوبه، تأثیر مستقیم سوابق تحصیلی، تقویت آموزش و تقویت مدارس دولتی است.

صحرایی با بیان اینکه میانگین نمرات پایه دهم از یازدهم و دوازدهم در سال جاری بالاتر بود، گفت: وزارت آموزش و پرورش در این دوره بر سند تحول متمرکز شد و تا سال ۱۴۰۴ نقشه راه برای سند تصویب شده است، همچنین الگوی مدرسه در تراز سند تحول نیز تصویب شد و مسئله تقسیم کار ملی برای اجرای سند تحول نیز یکی از احکام برنامه هفتم توسعه است.

وی با بیا اینکه به تعبیر دیگر تمام مقدمات لازم برای کاهش فاصله سند با صحنه یعنی مدرسه صورت گرفته است، اضافه کرد: خانواده اصلی‌ترین هسته هر جامعه است که اگر این هسته غنی و قوی باشد، جامعه نیز غنی و قوی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر امروز جهان در معرض انحطاط قرار گرفته باشد ریشه آن این است که هسته جهان یعنی خانواده به سستی گراییده است، افزود: اگر امروز در دنیا شاهد اتفاقاتی هستیم که در ذهن هم قابل تصور نیست، ریشه آن را در خانواده کسانی که چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید جست‌وجو کرد.

صحرایی تصریح کرد: بسیاری از اتفاقاتی که امروز در جهان در حال وقوع است، در دایره ادراک ما نمی‌گنجد، تصوری از آن در حالت طبیعی برای ما وجود ندارد که به فضل الهی در کشوری زندگی می‌کنیم که بنیان‌های آن همان بنیان‌های فطری هستند.

کد خبر 783183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.