جزئیات میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی

رئیس مرکز سنجش و ارزیابی کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحلیل نهایی امتحانات نهایی دانش‌آموزان امروز به پایان رسید، گفت: در میانگین معدل دانش‌آموزان در پایه دوازدهم در چهار رشته علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی و علوم معارف، ارتقای نمره صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن زارعی با بیان اینکه در رشته علوم تجربی، میانگین معدل دانش‌آموزان از ۱۱.۲۳ سال گذشته به ۱۲ رسیده است، اظهار کرد: در رشته ریاضی فیزیک از ۱۰.۷۹ به ۱۱.۸۲، در علوم انسانی از ۸.۷۵ به ۹.۱۳ رسیده است، معدل میانگین در مجموع سه رشته، از ۱۰.۲۳ به ۱۰.۸۹ صدم رسیده و ۰.۵۵ در مجموع سه رشته ارتقای نمره صورت گرفته است.

وی افزود: مطلوب بودن این نمرات از این جهت است که مرجعیت به کتاب درسی و معلم بازگشته است و باید این تداوم پیدا کند، خیلی‌ها نگران پایه دهم بودند، اما عملکرد دانش‌آموزان پایه دهم نسبت به دو پایه یازدهم و دوازدهم بهتر بوده است.

رئیس مرکز سنجش و ارزیابی کیفیت آموزش و پرورش گفت: در رشته تجربی عملکرد میانگین نمرات پایه دهم ۱۲.۶۴، پایه یازدهم ۱۲.۵۴ و پایه دوازدهم ۱۲ است، در رشته ریاضی فیزیک عملکرد میانگین نمرات پایه دهم ۱۲.۶۹، در رشته یازدهم ۱۱.۲۶، در پایه دوازدهم ۱۱.۸۲ است، در رشته انسانی میانگین نمرات پایه دهم ۹.۴۲، پایه یازدهم ۹.۲ و پایه دوازدهم ۹.۳ است، مجموع میانگین معدل در رشته‌های دوره نظری
برای پایه دهم ۱۲.۵۸، برای پایه یازدهم ۱۱.۲۷ و برای دوازدهم ۱۱.۴۷ است.

زارعی گفت: نتایج نشان می‌دهد که مدارس غیردولتی نتایج ضعیف‌تری نسبت به مدارس دولتی داشته‌اند، در مجموع میانگین مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی در هر سه پایه از مدارس دولتی پایین‌تر است، علت این است که مدارس غیردولتی کماکان بر مهارت‌های تست‌زنی و حافظه‌محوری تاکید دارند در حالی که باید به معلم‌محوری و کتاب درسی رجوع کنند.

وی با بیان اینکه تحلیل نهایی امتحانات نهایی دانش‌آموزان امروز به پایان رسید، گفت: در میانگین معدل دانش‌آموزان در پایه دوازدهم در چهار رشته علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی و علوم معارف، ارتقای نمره صورت گرفته است.

کد خبر 783176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    3 4
    الان 10 و 12خوبه؟! چی میگید خدایی
  • M IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    2 2
    به خدا دروغ میگید تمام این آمار اشتباهه،همه بچه‌ها امسال نزدیک ۹۰درصد تجدید شدن نمرات به شدت افت پیدا کرده. برا ماست مالی کردن روی کارهاتون آمار غلط ندید، به والله بچه‌ها گناه دارن اکثرا افسرده شدن واز درس خوندن فراری شدن
  • بی نشان IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 0
    سلام با این حرفا که نمرات نهایی نیم نمره بیشتر شده مشکل مردم حل نمیشه لطفا یک فکر اساسی کنید اگر نیم نمره در کل بیشتر شده مطمئن باشید حداقل ۵نمره بیشتر تقلب شده خانواده هایی که میتونن با تقلب پیش برن راه بهتری پیدا کردن لطفا یا تاثیر معدلو برداریدیا فقط دوازدهم تاثیر داشته باشه ودهم ویازدهمو بردارید مشکل کل کشور اینطوری حل میشه نه اینکه نیم نمره بیشتر شده باشه
  • علی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    3 0
    این ضعف دانش آموزان در یادگیری دروس، همیشگی بوده، اما برگزاری امتحانات بصورت نهایی، آن را برای همه،آشکار کرده است. کاش مسئولین که ضعف دانش آموزان را دیدند،فکری هم برای رفع مشکل کنند. از دید من با داشتن سی سال تجربه در تدریس دوره ی دبیرستان در آموزش و پرورش، حداکثر تعداد دانش آموز در رشته های تجربی و ریاضی و انسانی باید ۳۰ درصد باشد و بقیه ی دانش آموزان علاقه و معمولا استعدادی در یادگیری دروسی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی و.. آن گونه که در کتاب های رشته های نظری ارائه می شود،ندارند. ۷۰‌درصد باقی مانده،علاقه ی بیش تر و استعداد بالاتری در آموزش دروس بصورت هنرستانی دارند. البته منظور هنرستان های مناسب و با کارگاه‌های بروز که محصلان بلافاصله بعد از پایان هنرستان،بتوانند جذب بازار کار شوند، و نه هنرستان های امروزی که یا وسایل کارگاهی ندارند و یا وسایل قدیمی و از دور خارج شده است ...