برپایی بیش از ۳۵ موکب در همایش جاماندگان اربعین حسینی در چادگان

فرماندار چادگان گفت: در مسیر اصلی پیاده‌روی مردم از چادگان به رزوه، بیش از ۳۵ موکب پذیرایی و فرهنگی با برنامه‌های متنوع مذهبی در نظر گرفته شده است.

علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن تسلیت ایام اربعین اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برگزاری همایش معنوی راهپیمایی جاماندگان اربعین در روز _یکشنبه چهارم شهریور_ از مسیر اصلی شهر چادگان به سمت شهر زیارتی رزوه و امام‌زاده عبدالله بن زید حسنی (ع) انجام می‌شود.

وی افزود: در جلسات ستاد اربعین شهرستان چادگان، تدابیر و تمهیدات خدماتی برنامه‌ریزی شده و علاوه بر مسیر اصلی شهر چادگان به رزوه از روستاهای گشنیزجان، انالوجه، معروف‌آباد، قرقر، علی‌عرب و ده‌کلبعلی نیز مسیر پیاده‌روی برای عموم مردم پیش‌بینی شده است.

فرماندار چادگان خاطرنشان کرد: تدابیر ترافیکی و محدودیت‌هایی برای شهرستان چادگان در مسیر پیاده‌روی اعمال خواهد شد و جلسه هماهنگی میان فرماندهی شهرستان، پلیس‌راه و با همکاری بسیج و عوامل انتظامی تدبیر خواهد شد و محدودیت‌های ترافیکی از طریق فضای مجازی به اطلاع مردم چادگان خواهد رسید.

درویشی تاکید کرد: برنامه طبق سال‌های گذشته از صبح آغاز خواهد شد و مردم در روستاهای پرمه و چنارود به سمت امام‌زاده‌های واجب‌التعظیم در این روستاها حرکت خواهند کرد و در این مسیرها نیز پوشش انتظامی و ترافیکی لازم در حد کفایت و تناسب وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برنامه‌ای که در محل اصلی شهر زیارتی رزوه پیش‌بینی شده، برنامه‌های معنوی همچون قرائت زیارت اربعین، زیارت عاشورا، ذکر مصیبت و سخنرانی در محل امام‌زاده از ساعت ۱۰:۰۰ صبح است که نذورات مردمی با نظارت کامل بهداشتی توزیع خواهد شد.

فرماندار چادگان عنوان کرد: هماهنگی با صدا و سیما مرکز استان برای پخش مستقیم پیاده‌روی و تجمع مردم در محل امام‌زاده انجام شده است و بیش از ۳۵ موکب با محوریت اداره تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

درویشی اضافه کرد: ناحیه مقاومت بسیج، بنیاد شهید، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی برنامه‌ها و موکب‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است و موکب ویژه دانش‌آموزان نیز در این مسیر خواهد بود.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی و مسابقات توسط اداره ارشاد اسلامی اطلاع‌رسانی خواهد شد و امیدواریم مسیری امن با برنامه‌های متنوع مذهبی را شاهد باشیم.

فرماندار چادگان افزود: وسایلی برای بازگشت زائران پیش‌بینی و توصیه شده است که بیش از یک پارکینگ در رزوه در نظر گرفته شود تا اگر افراد برای پیاده‌روی در این مسیر هشت کیلومتری محدودیتی دارند، مدیریت شود.

کد خبر 783093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.