جزئیات اقدام مشمولان غیرغایب سربازی برای اربعین + مهلت ثبت درخواست

سخنگوی فراجا گفت: مشمولان غیرغایب سربازی تنها یک بار در سال می‌توانند بدون سپردن وثیقه و برای زیارت اربعین از کشور خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سعید منتظرالمهدی با بیان بیان اینکه مشمولان غیرغایب سربازی یعنی دانش‌آموزان، طلاب و دانشجویان می‌توانند بدون سپردن وثیقه برای خروج از کشور و زیارت اربعین اقدام کنند، اظهار کرد: این طرح از از اول محرم تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود و این افراد در این بازه زمانی تنها یک نوبت اجازه خروج از کشور را دارند.

وی در مورد سربازان حین خدمت افزود: این افراد باید از طریق فرماندهان و یگان‌های خود اقدام کرده و وارد عمل شوند و برای یک نوبت نیز به آنها اجازه خروج از کشور داده می‌شود.

لازم به ذکر است، تمام مشمولان غیرغایب دانش‌آموز، دانشجو و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند و مشمولان غیرغایبی که دارای برگ آماده به خدمت بوده و یا در مهلت معرفی قانونی قرار دارند،در صورتی که قصد زیارت عتبات عالیات در ایام محرم و صفر به ویژه ایام اربعین حسینی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه sakha.epolice.ir برای بازه زمانی سفر از تاریخ هفدهم تیر ۱۴۰۳ تا شهریور ۱۴۰۳ نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور بدون وثیقه اقدام کنند.

تسهیلات فوق فقط به مشمولان غیرغایب تعلق می‌گیرد و مشمولان غایب نباید به مرزهای کشور مراجعه نکنند، در پایانه‌های مرزی از خروج مشمولان بدون مجوز خروج جلوگیری به عمل می‌آید و تنها تمام مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ که قصد زیارت عتبات عالیات از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر به ویژه اربعین حسینی را دارند، می‌توانند در این ایام بدون نیاز به دریافت مجوز خروج از کشور در این سفر معنوی شرکت کنند.

مشمولان دانش‌آموز، دانشجو و طلاب حوزه علمیه که متقاضی شرکت در مراسم ایام محرم، صفر و اربعین حسینی هستند، باید قبل از ثبت و ارائه درخواست خروج از کشور از صدور معافیت تحصیلی خود اطمینان حاصل کنند.

مشمولانی که برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از وظیفه عمومی مجوز خروج از کشور دریافت کرده‌اند، باید ورودشان به کشور در سامانه پلیس مهاجرت و گذرنامه مستقر در گیت‌های مرزی کشور ثبت شود، در غیر این صورت برای خروج از کشور مجدد دچار مشکل می‌شوند، مشمولانی که سال گذشته ورودشان به کشور را در سامانه پلیس گذرنامه ثبت نکرده‌اند، باید برای رفع مشکل خروج از کشور خود به صورت حضوری به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

کد خبر 783081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.