افزایش ۵ درصدی خرید تضمینی گندم در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان کردستان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته است.

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تاکنون یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۲ تُن گندم خرید تضمینی شده که از این میزان یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۹ هزار تُن در سامانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه آهنگ خرید روزانه گندم شش هزار و ۳۷۶ تن است افزود: میزان خرید تضمینی گندم در استان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان خاطرنشان کرد: مطالبات گندم‌کاران استان کردستان بالغ بر ۲۰ همت بوده که تاکنون سه همت آن به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

صالحی ادامه داد: بر اساس بند «ث» تبصره هشت قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۳، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور متولی تأمین اعتبار و پرداخت پول گندم است که از طریق سامانه بانک کشاورزی به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان کردستان به ۹ استان کشور شامل تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر به میزان ۳۳۳ هزار و ۴۳۸ تن بوده که ۲۳ هزار و ۹۳۶ تُن آن به صورت ریلی و ۳۰۹ هزار و ۵۰۲ تن نیز به صورت زمینی بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به برآورد میزان خرید، حدود ۹۴ درصد محقق شده است.

صالحی اضافه کرد: میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۵ هزار هکتار دیم و ۴۱ هزار هکتار آبی است.

کد خبر 783017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.