استقرار هوای گرم و مرطوب در گیلان تا پایان هفته

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: روند افزایش دما و استقرار هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته در استان پیش‌بینی می‌شود و تا اوایل هفته آینده نیز شرایط برای درو محصول برنج و جمع‌آوری شالی‌ها از سطح مزارع بسیار مساعد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، یوسف شجاعی شامگاه _سه‌شنبه سی‌ام مرداد_ اظهار کرد: امروز آسمان گیلان صاف و غالباً آفتابی بود و در اکثر نقاط استان شاهد افزایش دما بودیم.

وی افزود: امروز صومعه‌سرا با ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اسب وونی در ارتفاعات تالش با ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان بودند و دمای هوای رشت در گرم‌ترین ساعات ۳۴ درجه سانتیگراد رسید.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: الگوهای هواشناسی نشان دهنده شرایط جوی همچنان پایدار تا اوایل هفته آینده در گیلان است و طی این مدت در بیشتر ساعات روز، آسمان استان صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

شجاعی ادامه داد: اگرچه طی ساعات بعدازظهر و عصر در برخی نقاط گیلان، افزایش ابر خواهیم داشت که می‌تواند در برخی نقاط به خصوص در ارتفاعات و دامنه‌ها منجر به رگبار شود که البته این رگبارها پراکنده بسیار خفیف خواهد بود و قابل توجه نیست.

وی گفت: روند افزایش دما و استقرار هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته در استان پیش بینی می‌شود و تا اوایل هفته آینده شرایط برای درو محصول برنج و جمع‌آوری شالی‌ها از سطح مزارع بسیار مساعد است.

کارشناس هواشناسی گیلان افزود: طی دو روز آینده دریای خزر آرام و برای کلیه فعالیت‌های مرتبط ازجمله شنا و گردشگری مناسب است.

کد خبر 782933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.