مراجعه بیش از ۲۸۰۰ نفر به درمانگاه در مرز چذابه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به انجام ۱۰۱۱ ماموریت اورژانس در ایام اربعین گفت: تعداد کل مراجعان به درمانگاه ۲۸۷۵ مورد بود که ۲۴ اعزامی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های پشتیبان منطقه انجام شد و ۲۸۵۱ مورد در محل تحت درمان قرار گرفتند و ترخیص شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، میثم معزی ظهر امروز _سه‌شنبه سی‌ام مرداد_ در جمع رسانه‌ها با اشاره به خدمات ارائه شده توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه طی یازده روز استقرار در مرز چذابه، اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به انجام ۱۰۱۱ مأموریت اورژانسی مبادرت ورزید که از این میان، ۷۷۸ بیمار به صورت سرپایی در محل درمان و ۲۳۳ بیمار به مراکز درمانی منطقه اعزام شدند.

وی افزود: این مأموریت‌ها شامل ۱۱۵ مصدوم حادثه ترافیکی، ۱۹۹ مورد گرمازدگی، ۹۲ مورد مشکل گوارشی، ۶ مورد اورژانس زنان، ۷۸ مورد بیمار قلبی، ۱۰۲ مورد با مشکل تنفسی و ۴۱۹ مورد سایر مأموریت‌ها بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به خدمات ارائه شده توسط درمانگاه مرزی چذابه و سالن سرد، ادامه داد: تعداد کل مراجعان به درمانگاه ۲۸۷۵ مورد بود که ۲۴ اعزامی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های پشتیبان منطقه انجام شد و ۲۸۵۱ مورد در محل تحت درمان قرار گرفتند و ترخیص شدند، همچنین ۲۶۸ نفر به سالن‌های سرد مستقر در پایانه مرزی چذابه مراجعه کردند که تمام موارد به صورت سرپایی خدمات لازم را دریافت کردند و ترخیص انجام شد.

معزی تصریح کرد: ۱۱ مصدوم حادثه ترافیکی، ۳۷۵ مورد با مشکل گرمازدگی، ۳۶۱ مورد با مشکل گوارشی، هشت مورد اورژانس زنان، ۸۱ مورد با مشکل قلبی، ۱۶۹۳ مورد با مشکل تنفسی و ۱۸۷۰ مورد با سایر مشکلات به درمانگاه مرزی چذابه و سالن سرد مراجعه کردند.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات توسط اورژانس بیمارستانی بخش دیگری از خدمات دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز است که در طی یازده روز با ۲۹۳ مراجعه‌کننده، ۲۷۳ درمان به صورت سرپایی و ترخیص شدند و ۱۹ بستری عادی و در نهایت یک بستری ویژه کار خود را به اتمام رساند.

به گزارش ایمنا، در اربعین دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مرز چذابه فعالیت می‌کند و تیم‌های اعزام شده به پایانه مرزی چذابه با آماده‌باش کامل تا پایان مراسم اربعین به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین حسینی می‌پردازند.

کد خبر 782804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.