مساجد به مرکز مردم‌سالاری دینی تبدیل شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چادگان گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که مساجد ما به مرکز مردم‌سالاری دینی تبدیل شود، چراکه معتقد هستیم نظام ما نظام مردم‌سالار و دینی است که ظهور و بروز آن در مسجد رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الله همت‌یار صبح امروز_ سه‌شنبه سی‌ام مرداد_ در آئین ملی تکریم فعالان مساجد و روز مسجد اظهار کرد: به ابتکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی روز سی‌ویکم مرداد به‌عنوان روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است.

وی افزود: مسجد جایگاه بسیار رفیعی دارد و با نگاهی به صدر اسلام متوجه می‌شویم که مسجد محل حاکمیت است و هر اتفاقی که در جهان اسلام شکل می‌گرفت سر منشأ آن مسجد بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چادگان تاکید کرد: این مدلی است که توسط نبی مکرم اسلام (ص) ارائه و در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی اجرا شد که در زمان جنگ تحمیلی مسجد جایگاه ارزنده‌ای داشت و در اعزام نیرو و پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل مؤثر بود.

همت‌یار اضافه کرد: مسجد تنها محلی برای حضور مؤمنان برای اقامه نماز نیست، بلکه محلی برای حل تمام مسائل محله است و اگر با این دید به مساجد نگاه کنیم می‌توانیم بسیاری از مسائل را حل کنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان چادگان به دلیل کمبود روحانیت در بعضی مساجد شهرمان نماز جماعت نیز برگزار نمی‌شود و این امر یکی از آسیب‌ها برای شهرستان است، باید همگی تلاش کنیم تا این مشکل رفع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چادگان خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که مساجد ما به مرکز مردم‌سالاری دینی تبدیل شود، چراکه معتقد هستیم که نظام ما مردم‌سالار و دینی است که ظهور و بروز آن در مسجد رقم خواهد خورد.

همت‌یار افزود: امروزه تربیت فرزندان ما توسط فضای مجازی شکل می‌گیرد که باید با برنامه‌ریزی نوجوانان را به سمت مسجد جذب کرد تا مسجد محلی برای تربیت نسل جوان کشور باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: وظیفه امام جماعت تنها اقامه و خواندن نماز نیست و باید به کمک تمام ارکان محله اتفاقات مثبتی را در مسجد رقم بزند و به آرمان اصلی جامعه که ظهور امام زمان (عج) و تمدن‌سازی است نزدیک شویم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چادگان تصریح کرد: برای نزدیک شدن به آرمان انقلاب اسلامی باید در مساجد کادرسازی شود و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از رئیس سازمان بسیج مستضعفین وجود هشت تا ۱۰ میلیون جوان مؤمن انقلابی و پای کار است که تنها در مسجد محقق می‌شود.

همت‌یار عنوان کرد: وظیفه ما در جمهوری اسلامی این است که مردم را به سمت صلاح دعوت کنیم که تمام این اتفاقات در مسجدی فعال رقم می‌خورد و افرادی که در مساجد فکر جوان و ارتباط مؤثری با جوانان دارند باید در این زمینه پیش‌قدم شوند.

وی تاکید کرد: تشکیل قرارگاه مردم سالار محله اسلامی در مساجد چادگان مورد انتظار است تا تمام ظرفیت‌های محله در مسجد جمع شود و در مقابل دشمن یک دفاع مستحکم داشته باشیم، هر محله ما باید یک قرارگاه باشد.

فرمانده مقاومت بسیج چادگان اضافه کرد: در دوران کرونا ما از این تجربه بهره‌مند شدیم و قراگاه‌های محله‌محور شهید سلیمانی تشکیل شد که به برکت آن و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی این بیماری را کنترل کردیم و اکنون نیز باید این اتفاق رقم بخورد.

همت‌یار گفت: در این قرارگاه‌های محله‌محور که از امام جماعت، متنفذان، فرمانده پایگاه و هیئت امنا تشکیل می‌شود باید مشکلات و ظرفیت‌های محله را شناسایی و اولویت‌بندی کرد تا مشکلات حل شود.

وی عنوان کرد: در بسیج توانستیم فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سبک زندگی اسلامی و علمی انجام دهیم و مسجد همچون یک ابزار برای محله است که می‌توان از آن برای اعتبارات، حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها استفاده کرد تا به اهدافمان نزدیک شویم.

کد خبر 782779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.