آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد شهر پاریس

پاریس در طول بازی‌های شاهد افزایش رزروهای لحظه آخری برای هتل‌ها بود و رستوران‌های نزدیک مکان‌های برگزاری مسابقات رشد فروش را تجربه کردند، اما خودداری گردشگران از حضور در این شهر توریستی به‌دنبال شلوغی بیش‌ از حد و افزایش قیمت‌ها، سایر بخش‌های فرهنگی و گردشگری را متضرر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پایتخت فرانسه شاهد موج آهسته‌ای از گردشگری در آغاز تابستان جاری بود، زیرا گردشگران به‌دلیل ترس از ازدحام بیش‌ازحد به‌دنبال میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، از این شهر دوری کردند. پاریس پس از کاهش چشمگیر رزرو هتل‌ها طی ماه‌های ژوئن و جولای، با پایان بازی‌های المپیک در یازدهم آگوست، شاهد افزایش این آمار بود. رزروهای لحظه آخری نیز نرخ پر بودن اتاق‌های هتل‌ها را در طول بازی‌ها به ۸۴ درصد رساند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. افزایش‌های اخیر در رزرو اتاق نیز با تلاش هتل‌دارانی انجام گرفت که تخفیف‌ها و مشوق‌هایی را به گردشگران ارائه کردند.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد شهر پاریس

در حال حاضر نیز حتی با وجود اینکه بعضی از بازدیدکنندگان موفق به لغو رزروهای قبلی و رزرو مجدد با قیمت‌های تخفیف‌خورده شده‌اند، اتاق‌ها همچنان به‌طور متوسط با دو برابر قیمت معمولی خود رزرو می‌شوند. در این میان بعضی از صاحبان هتل‌ها پیش از بازی‌های المپیک اتاق‌های غیرقابل استرداد را فروختند تا مطمئن شوند زیاد متضرر نمی‌شود، چندین هتل نیز در طول بازی‌های پارالمپیک که از بیست‌وهشتم آگوست شروع می‌شود، انتظار تقاضای بیشتر برای رزرو اتاق را دارند.

افزایش بازدیدکنندگان و رزرو هتل در پاریس به‌رغم بهبود لحظه آخری، برای جبران کامل تابستان ضعیف کافی نبوده است، چراکه حجم بالایی از گردشگران به‌دلیل احتمال افزایش شدید قیمت هتل‌ها و رستوران‌ها، از تماشای بازی‌ها یا شرکت در کنسرت‌ها منصرف شدند.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد شهر پاریس

تأثیر منفی المپیک بر درآمدهای فرهنگی و تفریحی

پاریس در ابتدای سال ۲۰۲۴ مالیات بر هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌های شهر را افزایش داده بود و خطوط هوایی از جمله دلتا و گروه ایرفرانس هشدارهای درآمدی صادر کرده بودند، زیرا بازارهای بین‌المللی به میزان قابل‌توجهی از سفر به پاریس اجتناب می‌کردند و سفرهای بین شهری کمتر از میانگین معمول ژوئن تا آگوست بود. در اصل به نظر می‌رسد ساکنان فرانسه تعطیلات خود را به بعد از دوران المپیک و پارالمپیک موکول کرده یا به برنامه‌های جایگزین سفر روی آورده‌اند. ایرفرانس در حال حاضر تأثیر منفی بر درآمد واحدهای آتی خود را حدود ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون یورو برای دوره ژوئن تا آگوست ۲۰۲۴ تخمین زده است.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد شهر پاریس

اگرچه هتل‌های پاریس به‌طور نسبی فصل المپیک سودآوری داشتند، چندین مؤسسه گردشگری و فرهنگی از جمله رستوران‌ها، موزه‌ها و مغازه‌ها به‌دلیل پیامدهای المپیک همچنان با فروش ضعیف‌تر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

موزه‌های کلیدی همچون لوور در طول بازی‌های المپیک ۲۲ درصد کاهش را تجربه کردند و در حالی که مغازه‌ها و رستوران‌های نزدیک به مکان‌های ورزشی، فروش بالاتری داشتند، واحدهای دورتر مشتریان خود را از دست دادند. این مشکل در آگوست برای آن‌ها تشدید شده است، زیرا بسیاری از پاریسی‌ها در این ماه شهر را ترک کردند. رستوران‌ها و مغازه‌های منطقه اطراف رودخانه سن نیز به‌طور کامل متضرر شدند، چراکه با نوعی تعطیلی اجباری به‌دنبال آماده‌سازی‌ها برای المپیک بودند.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد شهر پاریس

کد خبر 782731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.