تاکنون مورد حادی از تب دنگی در آبادان مشاهده نشده است

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تاکنون مورد حادی که منجر به خونریزی و علائم سخت شود در حوزه کاری علوم پزشکی آبادان نداشته‌ایم.

افشین دریانبرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان با اشاره به احتمال گزش پشه آئدس، اظهار کرد: در این راستا توصیه شده است اجازه داده نشود آب راکد تجمع شود تا محل تخم‌ریزی پشه وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از گزش پشه آئدس افزود: با توجه شرایط آب و هوایی و شرایط تابش نور آفتاب، بیشتر مردم از لباس آستین بلند استفاده می‌کنند؛ بنابراین کمتر در معرض گزش قرار می‌گیرند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از گزش، استراحت در محلی با فضای بسته، وجود توری در فضا و استفاده از لباس گشاد و پوشیده کفایت می‌کند.

دریانبرد عنوان کرد: با توجه به اینکه در زمان ساکن بودن و استراحت که شب‌ها است، احتمال گزش پشه بیشتر است و توصیه می‌شود شب‌ها از کرم‌های دافع حشرات استفاده شود، البته باید این کرم‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

وی تاکید کرد: بیماری تب دنگی که ناشی از گزش پشه آئدس رخ می‌دهد، بیماری نیست که درمان قطعی برای آن وجود داشته باشد و ممکن است بسیاری از موارد این بیماری به مراحل حاد و خونریزی‌دهنده نرسد و چه بسا این موارد را شاهد نباشیم، اما تاکنون مورد حادی که منجر به خونریزی و علائم سخت شود در حوزه کاری علوم پزشکی آبادان نداشته‌ایم.

کد خبر 782730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.