راه‌اندازی دومین کتابخانه تخصصی کودکان در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به افزایش کتابخانه‌های تخصصی کودکان در این استان از راه‌اندازی دومین کتابخانه هدهد سفید در شهر زنجان خبر داد.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با بیان اینکه کتابخانه‌های تخصصی کودکان در استان زنجان افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: کتابخانه هدهد علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای کتابخوانی کودکان و نوجوانان با برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، نقاشی، بازی و سرگرمی، مهارت‌های زندگی و زیست‌جمعی را به کودکان آموزش می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر یک کتابخانه ویژه و تخصصی کودکان در استان زنجان در حال فعالیت است که در محلی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در طبقه فوقانی کتابخانه گلشهر زنجان قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: این کتابخانه شامل بخش‌هایی از جمله مخزن کتاب و نشریات کودک، سن نمایش، سالن مطالعه، سالن انتظار والدین، اتاق خردسالان، امانت کتاب و بخش اسباب بازی است.

رضاخانی با اشاره به برنامه‌ریزی این اداره کل برای راه‌اندازی شعبه دوم کتابخانه هدهد سفید در زنجان افزود: در حال حاضر طرح‌های مطالعاتی آن برای بازطراحی در حال انجام است و در دو ماه آینده بازطراحی کتابخانه حلی آغاز می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار کتابخانه حلی سعی خواهیم کرد که یک کتابخانه برای سالمندان هم راه‌اندازی کنیم، افزود: با راه‌اندازی این بخش، خدمات ویژه‌ای برای این قشر ارائه خواهد شد.

رضاخانی گفت: بیشترین استفاده‌کنندگان از کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند، اگرچه آنچه به عنوان تولیدات نشر به ویژه در حوزه ترجمه برای این گروه سنی وجود دارد با وضعیت مطلوب فاصله داشته و نیازمند تلاش و توجه است.

رضاخانی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گروه سنی کودک و نوجوان را جلوه و مصداق بارز مردم می‌داند و از همه حوزه‌های فرهنگی دعوت می‌کند، واقعی‌ترین مواجهه را با این گروه سنی داشته باشند.

کد خبر 782719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.