۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
زنجان، خنک‌ترین شهر کشور شد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر زنجان با دمای کمینه ۱۴ درجه سانتیگراد به عنوان خنک‌ترین مرکز استان در کشور ثبت شد.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، آسمان استان امروز و فردا غالباً صاف است و در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه خیرآباد سلطانیه با دمای ۱۱ درجه و شهر حلب در ایجرود با ۴۱ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در ۲۴ ساعت گذشته بین منفی ۱۴ و ۳۲ درجه بالای صفر در نوسان بوده است.

سلطانی ادامه داد: بیشینه دمای شهر زنجان در همین مدت تا ۳۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وی با اشاره به اینکه دمای میانگین زنجان در ماه جاری تا پایان روز بیست‌وپنجم مرداد برابر با، ۲۴.۸ درجه سلسیوس بوده است، اظهار داشت: نسبت به میانگین بلند مدت ۱.۱ درجه سلسیوس افزایش داشته‌است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به وضعیت اختلاف دمای هوا با میانگین بلند مدت از دوم تا نهم شهریور سال‌جاری نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این هفته هوای نسبتاً گرمی در استان حاکم خواهد شد و میانگین دما دو تا سه درجه گرم‌تر از حد نرمال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی دما از نیمه مرداد تا نیمه شهریور در قسمت‌های شرق استان نیم تا یک درجه سلسیوس افزایش نسبت به نرمال و سایر قسمت‌های یک تا ۲ درجه سلسیوس افزایش نسبت به نرمال خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان زنجان بیشترین دمای ثبت شده فصل تابستان در روز سه‌شنبه شانزدهم مرداد مربوط به ایستگاه ماه نشان با ۴۴ سلسیوس بوده‌است، گفت: در این ایستگاه هم رکورد دمای بلند مدت ۲۸ ساله شکسته شده‌است.

کد خبر 782688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.