این موکب برای خادمان، شعبه‌ای از حرم ارباب است

با نزدیک شدن تقویم‌ها به بیستم ماه صفر بسیاری از دلدادگان حسین‌ابن‌علی (ع) از مدت‌ها قبل، با اقدامات منحصر به فرد خود وارد فضای نور اربعینی می‌شوند، آنانی که با برپایی موکب‌ها از ایران گرفته تا عراق قلب‌هایشان را خیلی زودتر از جسمشان روانه ضریح شش‌گوشه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نزدیک شدن تقویم‌ها به بیستم ماه صفر خبر از این می‌دهد که حماسه دیگر در پیش است؛ موسمی الهی که یک سال منتظر آن بودیم تا با وزیدن نسیمش خودمان را به دست نور حسین (ع) بسپاریم.

بسیاری از دلدادگان حسین‌ابن‌علی (ع) از مدت‌ها قبل از فرارسیدن این حماسه عظیم، با اقدامات منحصر به فرد خود وارد فضای نور اربعینی می‌شوند، آنانی که با برپایی موکب‌ها از اصفهان گرفته تا کربلا قلب‌هایشان را خیلی زودتر از جسمشان روانه ضریح شش‌گوشه می‌کنند؛ این خادمان حسینی تنها بخش کوچکی از عاشقان و محبان امام‌حسین (ع) هستند که با قلب و جسمشان توفیق حضور مسیر عشق را پیدا و با ارائه خدمات متنوع به میهمانان حسین (ع)، اربعین را جهانی‌تر از پیش می‌کنند.

این موکب برای خادمان، شعبه‌ای از ضریح شش‌گوشه است

یکی‌از این موکب‌ها، موکب حضرت زهرا (س) است و سیدعلی موسوی مسئول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: موکب حضرت زهرا (س) از سال ۱۳۹۶ با یک خرد جمعی و همکاری چندین مجموعه فرهنگی و هیئت‌های مختلف، راه‌اندازی شد و تا کنون ۸ سال است که مشغول به فعالیت هستیم.

وی می‌افزاید: در دوران کرونا و به‌دلیل عدم اعزام زائران، خیریه نذر سلامت امام زمان (عج) راه‌اندازی شد که به خدمت‌رسانی به صورت صلواتی و ارائه تجهیزات پزشکی به صورت امانی به بیماران و منازل پرداخت؛ تاکنون حدود ۱۵ هزار پرونده بیمار داریم و روزانه به طور میانگین حدود ۴۰۰ بیمار در این موکب خیریه، خدمت دریافت می‌کنند که از مواهب ابا عبدالله الحسین (ع) برای مردم اصفهان بوده و هست.

مسئول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان با بیان اینکه بسیاری از دوستان ما از خادمین و مدیران حج و زیارت بودند و از سال ۱۳۹۵ به خدماتی که برای زائرین نیاز است ورود کردیم، می‌گوید: ابتدا برای راه اندازی حمام و سرویس بهداشتی اقدام کردیم و اگر امکانش وجود داشت، حدود ۵۰۰ حمام راه اندازی می‌شد و روزانه حدود ۷۰ هزار زائر می‌توانستند از آن استفاده کنند که به دلیل نبود زیرساخت‌ها در عراق، مشکلات و مدت زمان محدود ایام اربعین، به بحث اسکان، پذیرایی، درمانگاه، فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اینترنتی برای زائران پرداختیم.

موسوی ادامه می‌دهد: در موکب حضرت زهرا (س) پنج خدمت در حال انجام است که اسکان در سه نقطه در جوار حرم امام حسین (ع) اولین آن‌هاست؛ تلاش داشتیم که به دلیل شرایط آب و هوایی، بیشتر خدمات به بانوان و اطفال ارائه شود و بر همین اساس بین ۵ تا ۷ هزار خدمت به صورت روزانه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات فرهنگی، برگزاری نماز جماعت، روضه خوانی، و قافله عزاداری زائرین در نزدیکی اربعین به سمت حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) از جمله فعالیت‌های آن‌هاست، می‌افزاید: سومین موضوع، بحث صبحانه، ناهار و شام است که تمام آن‌ها به صورت مردمی انجام می‌شود و هیچ کمکی از ارگان دولتی یا سازمان خاصی دریافت نمی‌کنیم.

این موکب برای خادمان، شعبه‌ای از ضریح شش‌گوشه است

مسئول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان با اشاره به اینکه یک دستگاه خبازی موکب حضرت زهرا (س) به صورت روزانه توانایی پخت ۳۰ تا ۴۰ هزار پرس نان در کربلا را دارد که به موکب‌های ایرانی و عراقی خدمات می‌دهد، ادامه می‌دهد: مردم می‌توانند در حد توان خود در بحث نذورات سرفصل‌های مشخص شده موکب کمک کنند؛ چهارمین بخش، بحث درمانی و تأمین داروهایی است که نیاز اورژانسی زائران است، حدود ۴۰ نفر کادر پزشکی و پرستاری، حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ خادم داریم که برخلاف تفکر برخی افراد، حتی هزینه‌های سفر را خودشان را پرداخت کرده‌اند و حدود ۲۰ روز تا ۱ ماه در کربلا هستند و به خدمت مشغولند.

موسوی خاطر نشان می‌کند: پنجمین قسمت، بحث اینترنت و ارتباطات است که به صورت صلواتی، خدمات اینترنتی را جهت مکالمات و ارسال پیام ارائه می‌دهد.

وی عنوان می‌کند: ما خودمان را خادم و این کار را لطف امام حسین (ع) به خودمان می‌دانیم؛ خادمان این مسیر، موکب را حرم خود می‌دانند؛ آن‌ها از لذت معنوی خدمت به زائران بهره مند می‌شوند و آثارش را در زندگی خود دیده‌اند.

مسئول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان بیان می‌کند: تمام کارهای امام حسین (ع) با معجزه جلو می‌رود؛ ساختمان‌هایی از خیرین عراقی در کربلا گرفتیم که می‌توانند میلیاردها تومان از آن کسب در آمد کنند؛ هر کس با هر بضاعتی تلاش خود را در این مسیر می‌کند؛ چند روز پیش، همراه بیماری که سال گذشته جواب شده بود با من تماس گرفت و گفت که شفا گرفته است و دعاگوی خادمان و خیرین این مسیر است؛ موکب حضرت زهرا (س) یک موکب عمومی است و اختصاصی به هیئت و خیابان خاصی ندارد و هرکس در شارع کربلا و روضتین به اینجا بیاید پذیرای او هستیم.

کد خبر 782657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.