ازدواج اجباری دختران آفریقایی به علت خشکسالی و نبود غذا

خانواده‌های آفریقایی مجبور شده‌اند در ازای دریافت غذا دختران خود را به ازدواج اجباری ترغیب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان بین‌المللی اکشن اید ( actionaid) اعلام کرده است که منطقه جنوب آفریقا از خشکسالی شدید ناشی از پدیده آب و هوایی ال‌نینو رنج می‌برد و تأثیر آن بر فصل کشاورزی ۲۰۲۳ - ۲۰۲۴ باعث شده است که حدود ۵۶.۸ میلیون نفر در تلاش برای یافتن غذا باشند. در نتیجه این رویداد، خانواده‌ها مجبور شده‌اند در ازای دریافت غذا دختران خود را به ازدواج اجباری ترغیب کنند.

این سازمان پیش از اجلاس عادی سران کشورها و دولت‌ها در جامعه توسعه آفریقای جنوبی (SADC) گفت: «زمان آن است که حفاظت از زنان جوان را در مواجهه با تأثیرات مخرب خشکسالی مداوم ناشی از ال‌نینو در اولویت قرار دهیم.»

ازدواج اجباری دختران آفریقایی به علت خشکسالی و نبود غذا

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (UNOCHA)، این بدترین خشکسالی در منطقه آفریقای جنوبی در ۱۰۰ سال گذشته است. این شرایط در اوایل امسال پس از بارندگی‌های کم رخ داد که منجر به رکود محصولات شد.

در اجلاس سران SADC، الیاس ماگوسی، دبیر اجرایی، اظهار داشت که حدود ۶۸ میلیون نفر، یا ۱۷ درصد از جمعیت منطقه، اکنون به کمک نیاز دارند. ActionAid نشان داده است که چگونه خشکسالی به طور نامتناسبی بر زنان و دختران جوان تأثیر گذاشته و نابرابری‌های موجود را تشدید کرده است. با تشدید ناامنی غذایی، مشکلات اقتصادی و بی‌ثباتی اجتماعی، زنان جوان با خطرات خشونت‌آمیز، استثمار و به حاشیه رانده شدن روبه‌رو هستند.

ازدواج اجباری دختران آفریقایی به علت خشکسالی و نبود غذا

دختران در آفریقای جنوبی برای غذا ازدواج کردند

خشکسالی فرصت‌های اقتصادی بسیاری از جوامع کشاورز را با مشکل مواجه کرده است و در نتیجه خانواده‌ها در مقابله با آن ناکام شده‌اند و راهبردهای منفی بقا مانند سوق دادن دختران به ازدواج‌های زودهنگام و اجباری را اتخاذ می‌کنند. در بسیاری از موارد، از دختران انتظار می‌رود که برای غذا و تمام نیازهای اولیه به شوهران خود تکیه کنند که ممکن است آنها را در برابر خشونت‌های جنسیتی آسیب پذیر کند.

ActionAid همچنین توضیح می‌دهد که چگونه افزایش بار کار مراقبت بدون دستمزد، همراه با کاهش دسترسی به خدمات ضروری و حمایت، زنان را در برابر استثمار و خشونت مبتنی بر جنسیت آسیب پذیر می‌کند.

این سازمان از رهبران SADC خواست تا اصول و مفاد برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان را برای تضمین حفاظت از دختران جوان در برابر بحران‌هایی مانند خشکسالی ارائه دهند.

جوی مابنگ، مدیر اکشن اید زیمبابوه، گفت: «وضعیت حاکم در منطقه نیازمند یک تحلیل جنسیتی جامع در مورد تأثیر خشکسالی بر زنان و دختران است. مقامات باید تأمین بودجه انعطاف‌پذیر برای طرح‌های حمایت از جامعه تحت رهبری زنان را در اولویت قرار دهند.»

ازدواج اجباری دختران آفریقایی به علت خشکسالی و نبود غذا

کد خبر 782655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.