روایتی از خدمت‌رسانی در مرزهای شرقی کشور/ عاشقی در «ریمدان» جریان دارد

مسئول موکب قرارگاه جهادی شهید مسلم خیزاب گفت: موکب قرارگاه‌ جهادی شهید فیاض‌بخش و مسلم خیزاب برای سومین سال متوالی در مرز ریمدان سیستان و بلوچستان خدمتگزار زائران پاکستانی است که خود را به ایران می‌رسانند و پس از آن وارد عراق می‌شوند.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موکب قرارگاه جهادی شهید فیاض‌بخش و مسلم خیزاب برای سومین سال متوالی در مرز ریمدان سیستان و بلوچستان خدمتگزار زائران پاکستانی است که خود را به ایران می‌رسانند و پس از آن وارد عراق می‌شوند.

وی افزود: قرارگاه ما، جهادی است، یعنی به جز ایام اربعین، کارهای عمرانی و زیرساختی را انجام می‌دهیم و در ایام اربعین نیز به مدت دو ماه در مرز حضور داریم.

مسئول موکب قرارگاه جهادی شهید مسلم خیزاب عنوان کرد: بیشتر افراد در ایام اربعین در مرزهای غربی مستقر هستند در حالی که در مرزهای شرقی، میزبان زائران پاکستانی و هندی هستیم و بر این اساس نیروهای جهادی، همیشه در موقعیت‌هایی وارد می‌شوند که افراد دیگر، کمتر به آن توجه دارند.

روایتی از خدمت‌رسانی در شرقی‌ترین نقطه/ عاشقی در «مرز ریمدان» جریان دارد

محمدی با بیان اینکه در ایام اربعین بیشتر افراد تمایل به حضور در مشایه دارند، اما کمتر کسی به مرزهای شرقی توجه دارد، گفت: به این واسطه که همیشه شرایط سخت را قبول می‌کنیم، از این مرز حمایت می‌کنیم؛ از سویی از پیش برای موضوع سازندگی و فعالیت‌های جهادی در این منطقه حضور داشتیم و بر منطقه مشرف هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه زائران پاکستانی و هندی، جمهوری اسلامی را ام‌القرای جهان اسلام می‌دانند و از سویی نگاه تمدنی، آرمانی و مهدوی را توسط ایرانیان می‌دانند، ادامه داد: آن‌ها به محض اینکه وارد خاک ایران می‌شوند گویا وارد سرزمین مادری خود شدند و حتی گاهی اوقات بر خاک و پرچم ایران بوسه می‌زنند؛ از سویی تمثال مبارک شهدای ایران به‌ویژه شهید رئیسی و سلیمانی را به همراه دارند و گویی به کشوری وارد شدند که نگاه تمدنی و مذهبی به آن دارند.

مسئول موکب قرارگاه جهادی شهید مسلم خیزاب خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با نهایت مهمان‌نوازی غذاها و خوراکی‌هایی که باب میل افراد پاکستانی است را طبخ کنیم و در اختیارشان قرار دهیم.

روایتی از خدمت‌رسانی در شرقی‌ترین نقطه/ عاشقی در «مرز ریمدان» جریان دارد

محمدی با اشاره به حضورشان در ایام اربعین در شرق کشور گفت: حضور در موکب و خدمت‌رسانی، ثواب زیارت مستقیم دارد، چرا که شرایط خاصی را طی می‌کنیم تا این موکب را راه‌اندازی کنیم.

وی درباره متفاوت‌ترین صحنه‌های رخ داده در این موکب تصریح کرد: زیباترین صحنه‌هایی که دیدیم، زائرانی بودند که حتی یک پا داشتند، اما با یک عصای چوبی مسیر را طی می‌کنند تا به کربلا برسند؛ زمانی که این صحنه‌ها و تلاش‌ها در مسیر اربعین را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم مغناطیس جریان اربعین قدرتمند است که این افراد را به سمت خود می‌کشد.

کد خبر 782646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.