فعالیت شهرداری اصفهان با رویکرد متفاوت/ افزایش شیب خدمت‌رسانی‌ها در کربلای معلی

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در سال جاری با رویکرد متفاوت نسب به سال‌های گذشته در شهر کربلا، اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی انجام داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایمنا به کربلای معلی، سیدمهدی عسگری شامگاه _دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در بازدید مصطفی نباتی‌نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان به‌همراه مهدی بقایی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از موکب مسلم ابن عقیل اظهار کرد: در اربعین سال جاری ۵۰۰ نفر از خادمان شهرداری اصفهان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در دو نوبت عازم شهر کربلا شدند که این داوطلبان اکثراً نیروهای پاکبان، پارکبان و سایر قسمت‌های مختلف شهرداری از جمله اداره ارتباطات، سازمان فرهنگی و بخش اداری هستند.

وی افزود: با توجه به فعالیت قابل قبول خادمان شهرداری اصفهان در سال گذشته، تعداد خیابان‌های واگذار شده به شهرداری این کلان‌شهر برای انجام امور نظافت و خدمت‌رسانی به زائران اباعبدلله الحسین (ع) افزایش پیدا کرده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان با بیان اینکه چهار خیابان به چرخه خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان در شهر کربلا اضافه شده است، گفت: ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین اعزامی از طرف شهرداری این کلان‌شهر و ۱۳ شهر این استان از جمله پرس حمل زباله، ماشین جاروب، جاروی مکانیزه، جدول‌شور مکانیزه، تانکر آب، جرثقیل ۲۵ و ۱۰ تنی، خودرو حمل جنازه، خودرو نیسان، دستگاه آتش‌نشانی و ژنراتور برق در شهر کربلا است.

عسگری با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در سال جاری با رویکرد متفاوت نسب به سال‌های گذشته در شهر کربلا، اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی انجام داد، افزود: شهرداری اصفهان در بخش فرهنگی و تبلیغاتی نسبت به ایجاد فضای معنوی و آموزشی برای همکاری و همراهی زائران برای افزایش نظافت با طرح‌های سمعی و بصری چشمگیر، به سه زبان به میدان آمده است.

تمیزی اصفهان بعد از بناهای تاریخی و دیدنی، مهم‌ترین برند آن است

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به خادمان اعزامی شهرداری اصفهان اظهار کرد: شما ولی‌نعمتان ما هستید و در شهرهای اصفهان و کربلا مدیون خدمات ارزنده‌تان هستیم.

وی افزود: اصل آبرو و اعتبار ما از زحمات خادمان شهرداری اصفهان است که امیدواریم خداوند آبرو را در دو دنیا برای شما حفظ کند؛ بی‌شک این اعتبار و آبرویی که از اصفهان نگه می‌دارید، لطف خداوند بوده که شامل حال شما شده است و شاید مراجع تقلید به گام‌ها و اقدامات شما غبطه و حسرت بخورند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اینجا در کنار خادمان شهرداری اصفهان احساس حقارت می‌کنم، امروز به شهر کربلا آمدیم تا وجودمان از این فضای معرفتی و معنوی برخوردار شود.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه اصل، اعتبار حرم اهل بیت (ع) است، اما نظافت و رسیدگی آن در این نقطه تاریخ نصیب شما شده است، تصریح کرد: وصلت شما با حضرت اباعبدالله الحسین از تمام مقامات و اموال دنیا بالاتر است، همچنین اقدام حرفه‌ای و حرکت تدریجی فرهنگ سازی شما نیز مایه مباهات است.

وی با اشاره به پاکیزگی شهر اصفهان که زبانزد است، ادامه داد: با تلاش خادمان شهرداری اصفهان، تمیزی این کلان‌شهر بعد از بناهای تاریخی و دیدنی، مهم‌ترین برند آن به شمار می‌رود.

فعالیت شهرداری اصفهان با رویکرد متفاوت/ افزایش شیب خدمت‌رسانی‌ها در کربلای معلی

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در ستاد اربعین شهرداری اصفهان شیب خدمت‌رسانی به خاطر زحمات بی‌دریغ خادمان افزایش پیدا کرده و بیش از اندازه معمول است، به‌طوری که تعداد اعزامی‌های شهرداری اصفهان از ۳۰ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۵۰۰ نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: هرچند شهرداری اصفهان از نظر تجهیزات و امکانات نیز نسبت به برخی شهرها امکانات کمتری دارد، اما خدمات ارزنده آن به دلیل کیفیت بالا، بیشتر به چشم آمده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: سال گذشته با یک پرس حمل زباله نظافت خیابان‌هایی که به شهرداری اصفهان سپرده شده بود، انجام شد و امسال شاهد افزایش چشمگیر فعالیت‌ها هستیم.

بقایی ادامه داد: در سال جاری اقدامات فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نیز در حال انجام است که از این بابت خرسندیم.

وی افزود: خادمان شهرداری اصفهان با خدمت‌رسانی در موکب مسلم ابن عقیل در شهر کربلا خودشان را وارد دستگاه امام حسین (ع) کرده و سعادت بزرگی نصیب خود کردند، بنابراین باید قدر خودشان را بدانند، چرا که خیلی از افراد کربلا را ندیدند و از دنیا رفتند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با دو بیت شعر به سخنانش پایان داد:

اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند

این راه عشق پیچ و خمش فرق می‌کند

اینجا گدا همیشه طلبکار می‌شود

اینجا که آمدی کرمش فرق می‌کند

کد خبر 782622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.