تشکیل ۳۱ اکیپ نظارت شرعی و بهداشتی در آذربایجان‌غربی به مناسبت اربعین

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه در آستانه اربعین هستیم و آذربایجان‌غربی هم به‌عنوان یکی از معبرهای خروج زائران به سمت کربلا بوده و پخش نذورات و غذا در موکب‌ها برای زائران انجام می‌گیرد، دامپزشکی با تشکیل ۳۱ اکیپ در سطح استان، نظارت‌های شرعی و بهداشتی را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سید امید خلیل‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت ماه صفر و ایام اربعین طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه اربعین هستیم و آذربایجان‌غربی هم به عنوان یکی از معبرهای خروج زائران به سمت کربلا است و پخش نذورات و غذا در موکب‌ها برای زائران انجام می‌گیرد، دامپزشکی استان با تشکیل ۳۱ اکیپ در سطح استان، نظارت‌های شرعی و بهداشتی را انجام می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: از موکب‌داران خواهشمندیم که در تهیه فرآورده‌های خام دامی حتماً با همکاران شبکه دامپزشکی همکاری کامل را داشته و از محل‌های مورد تأیید دامپزشکی فرآورده‌ها را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه یکسری نذورات به طریق کشتار دام تحویل موکب‌ها داده شود، خواهشمندیم که این کشتارها در کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی انجام گرفته و بعداً گوشت و یا نذورات به مصرف زائران اربعین برسانند.

کد خبر 782590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.