جابه‌جایی ۱۲ هزار زائر اربعین در مسیر قزوین-مهران

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از جابه‌جایی حدود ۱۲ هزار زائر اربعین از این استان در مسیر رفت و برگشت قزوین-مهران با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به اجرای طرح اربعین برای جابه‌جایی زائران اربعینی این استان اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در طرح اربعین امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۹۸۵ زائر اربعین را در مسیر رفت و برگشت قزوین-مهران جابه‌جا کرده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۲۳ نفر از قزوین به مرز مهران و و ۱۱۶۲ نفر هم در بازگشت از مرز مهران به سمت قزوین جابه‌جا شده‌اند که در این راه ۳۴۵ دستگاه ناوگان جاده‌ای در مسیر قزوین به مرز مهران و ۳۹ نفر هم در مسیر مهران به قزوین به‌کارگیری شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: بنابراین از ابتدای اجرای طرح اربعین ۳۸۹ سفر توسط اتوبوس، ون و سایر ادوات حمل‌ونقل عمومی از قزوین به مرز مهران و مسیر بالعکس صورت گرفته است.

حق‌لطفی یادآور شد: با توجه به اعزام مرحله به مرحله زائران اربعین به عتبات عالیات در طول ۲۰ روز و متعاقب آن بازگشت یک‌باره آنان در سه‌روز احتمال کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ویژه اتوبوس وجود دارد.

وی افزود: از طرفی هم امکان تأخیر در بازگشت تا شش ساعت در پایانه مسافربری شهیدآیت‌الله رئیسی مرز مهران در روز اربعین و دو روز بعد از آن وجود دارد و به همین خاطر از زائران گرامی تقاضا می‌شود سفر معنوی خود را مدیریت کرده و تاریخ بازگشت را به روز اربعین و پس از آن موکول نکنند.

کد خبر 782577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.