موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی راه ‌شهرسازی چه گفتند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز _دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برگزار شد.

کمیسیون «عمران» و «کشاورزی» مجلس شورای اسلامی گزارش خود را از برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ارائه و به نمایندگان اعلام شد که اعضای این کمیسیون فرزانه صادق را مناسب تصدی این مسئولیت می‌دانند.

رئیسی: از کارنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نگرانم

محمد منان رئیسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: نگرانی خود را از کارنامه خانم صادق اعلام می‌کنم. در زمان حضور ایشان در وزارت راه، تهران گران‌ترین پایتخت جهان از نظر مسکن شد. چه کسی متولی احداث و اهدای زمین در کشور است؟ شورای عالی شهرسازی کشور. در ۳۰ سال اخیر رشد قیمت دلار ۳۶۰ برابر و رشد زمین چند هزار برابر شده است.

وی ادامه داد: با وزارت بانوان مخالف نیستم. دوست داشتم چند وزیر خانم داشتیم اما این وزارتخانه بسیار گسترده و تخصصی است. نباید گونه‌ای رفتار کنیم که دیگر امکان حضور بانوان و فرزند شهدا در وزارتخانه‌ها نباشد.

رئیسی تاکید کرد: متاسفانه تراکم سازی و ارتفاع سازی در زمان حضور خانم صادق در وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاد. خانم صادق، در حال حاضر تمام فرودگاه‌های کشور غیر از مهرآباد زیان آور هستند. شما چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید؟

وی در پایان یادآور شد: به هرحال خانم صادق وزیر می‌شود اما من این حرف‌ها را گفتم تا یک سال دیگر نگویند چرا حرفی نزدی.

نقدعلی: دغدغه انبوه‌سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید

محمدتقی نقدعلی در مخالفت با فرزانه صادقِ، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در قرآن کریم همسر، شب و مسکن اسباب آرامش است. خانم صادق مستأجری، خیلی سخت است و درد بی درمان است. خانم صادق فرزند شهید و دارای سوابق در وزارت راه است. ایشان تخصص لازم را دارند. کسی نمی‌خواهد تخصص ایشان را زیر سوال ببرد. خانم صادق برابر قانون جهش مسکن هر دولتی که می‌آید باید سالی یک میلیون مسکن بسازد متاسفانه در گذشته این مورد زمین مانده است. بحث اعطای زمین و آماده سازی زیرساخت‌ها منبع نمی‌خواهد. سیاست انقباضی مسکن اجازه نداده است برای مسکن زمین در اختیار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: خانم صادق دغدغه انبوه سازی و ارتفاع سازی را از ما برطرف کنید. راهی جز گسترش شهرها و آماده‌سازی زمین‌ها برای مردم کشور وجود ندارد. از شما می‌خواهیم نسبت به این موارد حتماً توضیح بفرمایید.

وی در پایان یادآور شد: خانم صادق شما را انسانی شریف، متخصص و فرزند شهید می‌دانیم. اما دغدغه‌هایی داریم که اگر برطرف شود به شما اعتماد می‌کنیم و اگر نشود به شما رای نخواهیم داد.

محمدبیگی: وزیر پیشنهادی راه اهل مبارزه با فساد است

فاطمه محمدبیگی به عنوان موافق فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: مدیریت امری زنانه و مردانه نیست بلکه ملاک شایسته‌سالاری است. از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدی مدیریت زنان وجود ندارد. همچنان که حضرت خدیجه (س) در اقتصاد، حضرت فاطمه (س) در سیاست و حضرت زینب (س) به عنوان سفیر امام زمان (عج) خود بود.

نماینده قزوین بیان کرد: وزیر پیشنهادی با هشت وزیر قبلی کار کرده و با بسیاری از مجموعه‌های وزارت راه ارتباط کاری داشته است. او بر امور وزارتخانه اشراف دارد.

محمدبیگی اظهار کرد: خانم صادق ثابت کرده که می‌تواند ظرفیت‌ها را با هم همسو کند. او به عنوان یک دختر شهید از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی متعهد است و با اراده فولادین و مستحکم اهل مبارزه با فساد است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار کرد: در حوزه جوانی جمعیت متعهد تامین ۳۰۰ هزار واحد زمین شده و اینکه منطبق با برنامه هفتم عمل کرده و در راستای بیانیه گام دوم قدم برمی‌دارد.

رنجبر: رئیس‌جمهور زنی کاربلد را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی معرفی کرد

فضل الله رنجبر، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند یکی از کارهای شما موضوع تعامل است. همه کمک کنند که رئیس جمهور بتواند وظایفی را که دارد انجام بدهد. اگر بتوانیم طوری رفتار کنیم که رئیس جمهور پیروز بشود پیروزی او پیروزی همه ماست. ایشان همچنین فرمودند باید هرچه زودتر کابینه دولت چهاردهم تشکیل و تصویب بشود. امین بودن صادق بودن از بن دندان معتقد بودن به جمهوری اسلامی از جمله صفاتی است که رهبر انقلاب برای وزرای پیشنهادی برشمردند.

وی ادامه داد: نگاه و تطبیق با اسناد بالادستی از جمله برنامه‌های خانم صادق بوده است. نیمی از جمعیت کشور جامعه محترم زنان است. رئیس جمهور محترم زنی محترم و کاربلد را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی معرفی کرده است که قابل ستایش است. این اقدام رئیس جمهور خط بطلانی است بر معاندینی که خارج از مرزهای کشور هستند. خانم صادق تمامی پست‌های این وزارتخانه را به صورت پله‌ای طی کرده است. تلفیق دانش و تجربه در ایشان وجود دارد. جسارت و شجاعت ایشان یادگار شهید در وزارت راه و شهرسازی قابل ستایش است.

رنجبر یادآور شد: فاصله میان بافت‌های جدید و قدیم، بحران فقر و بخشی از این کمبودها نتیجه مدیریت ضعیف گذشته است. نباید وعده‌هایی را که در مسکن اتفاق نیفتاده است به گردن خانم صادق بیندازیم. با استفاده از مدیریت ایشان می‌توانیم محکم و بلند را برای حل مشکلات برداریم. وفاق و همدلی شما را جهت رای اعتماد بالا نیاز داریم.

تعامل با دیگر دستگاه‌ها در وزارت راه و شهرسازی اهمیت دارد

در ادامه این جلسه، فرزانه صادق مالواج رد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ضمن دفاع از برنامه‌های خود برای این وزارتخانه، گفت: تمامی دولت‌های گذشته در دوران گذشته عملکرد مثبت و خوبی داشتند. اعلام کرده‌ام که تعهد به مردم، تعهد نظام اسلامی به ولی نعمتان آن است. تغییر در شرایط حمل و نقل کشور به خوبی عملکرد مثبت دولت‌های گذشته را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تعامل با دیگر دستگاه‌ها بسیار در این وزارتخانه اهمیت دارد، افزود: مدیریت و سامان دهی برنامه تولید و عرضه مسکن به ویژه برای جوانان و بی بضاعتان اهمیت دارد.

کد خبر 782569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.