آغاز چهارمین دوره فرایند ارزیابی داخلی تعالی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان از آغاز چهارمین دوره فرایند ارزیابی داخلی تعالی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته خبر داد.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: الگوی ملی تعالی سازمانی که یکی از شیوه‌های نوین مدیریت در بهبود فعالیت‌ها و متعالی کردن سازمان‌ها است که از سال ۱۳۹۷ در شهرداری اصفهان به عنوان اولین کلان شهر در بین شهرداری‌های کشور عملیاتی و استمرار یافته است.

وی افزود: بهره‌گیری از این الگو علاوه بر پاسخگویی به چالش‌های اجتماعی و اقتصادی و سازمانی شهرداری به صورت جامع مسیر حرکتی شهرداری اصفهان را از تغییر رویکرد ارزیابی، خود ارزیابی و تعریف اقدامات بهبود به سوی سرآمدی فراهم می‌کند و در سطوح بعدی مکمل طرح‌های جهان شهر اصفهان است.

به گفته ابراهیمی، این الگو تاکید ویژه بر تعامل با ذی‌نفعان مختلف داشته و علاوه بر توجه به رویکردهای مناسب بر نتایج در دو بخش برداشتی و عملکردی نیز تمرکز دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه با توجه به شعار «اصفهان من، شهر زندگی» ضرورت دارد اقدامات انجام شده در شهرداری اصفهان مورد ارزیابی و سنجش اثربخشی قرار گیرد، تصریح کرد: در همین راستا شهرداری اصفهان با حضور ۴ ساله در فرآیند ارزیابی رسمی توسط دبیرخانه جایزه مستقر در سازمان مدیریت صنعتی مفتخر به کسب تندیس بلورین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت و تسری مدل تعالی سازمانی به کلیه قسمت‌های شهرداری و تاکید بر حفظ و ارتقای جایگاه کسب شده در سطح ملی، نیازمند آماده‌سازی و انجام خود ارزیابی حوزه‌های زیر مجموعه شهرداری اصفهان از طریق برگزاری فرایند ارزیابی داخلی است که این رویکرد نیز در چهار سال گذشته با عنوان جشنواره تعالی شهرداری اصفهان برگزار شده و دستاوردها و نتایج قابل توجهی نیز داشته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در همین راستا با توجه به موافقت شهردار اصفهان مبنی بر انجام چهارمین دوره فرآیند ارزیابی داخلی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در سال جاری، برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اجرای فرایند ارزیابی داخلی سازمان‌ها و شرکت‌ها بر اساس مدل EFQM برای ۲۴ سازمان، شرکت و مدیریت که شامل (۱۶ سازمان، ۶ شرکت و ۲ مدیریت) صورت پذیرفت و از امروز دوشنبه، بیست‌ونهم مرداد چهارمین دوره فرآیند ارزیابی داخلی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته با ارزیابی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان (فاوا) به مدت ۲ روز آغاز شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در این دو روز تیم ارزیابی شامل یک ارزیاب ارشد و ۳ ارزیاب داخلی سازمان فاوا را بر اساس الگوی تعالی ویرایش ۱۴۰۰ مورد ارزیابی قرار می‌دهند و پس از انجام ارزیابی نقطه نظرات خود را از طریق گزارش بازخورد که شامل نقاط قوت سازمان و مواردی که سازمان نیاز به بهبود دارد به صورت مکتوب اعلام می‌کنند.

ابراهیمی بیان کرد: این فرایند در ادامه با ارزیابی سایر سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته بر اساس تقویم و برنامه زمان‌بندی که توسط دبیرخانه داخلی جایزه تعالی که مستقر در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، اداره کل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان است، تا ۱۹ مهر به طول می‌انجامد.

وی تصریح کرد: در این فرایند که در مجموع ۲ ماه برنامه‌ریزی شده است، تعداد ۱۰ ارزیاب ارشد بیرونی و بیش از ۵۰ ارزیاب داخلی که شامل مدیران، رؤسا، مسئولان و کارشناسان حوزه‌های مختلف تیم ارزیابی شهرداری اصفهان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 782553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.