جمع‌آوری زکات در کردستان هدفمند شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کارهای کارشناسی باید در حوزه پرداخت و جمع‌آوری زکات در استان صورت بگیرد و به صورت هدفمند این مسئله دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، ظهر امروز _دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در اولین جلسه شورای زکات استان در سال جاری که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال وضعیت تولید گندم در استان کردستان بسیار خوب بوده که این مسئله جای شکرگزاری دارد.

وی افزود: کارهای کارشناسی باید در حوزه پرداخت زکات صورت بگیرد و به صورت هدفمند این مسئله دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: حدود ۲۴۰ هزار نفر در کردستان در معرض آسیب و تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که می‌توان در بخش زکات آنها را کمک کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و برخی همواره دولت و نظام را مسئول رفع همه مشکلات می‌دانند که این تفکر باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: شورای زکات استان باید به یک شورای راهبردی تبدیل شود و اعضا در خصوص نحوه جمع‌آوری و پرداخت بهتر زکات در استان، هم‌افزایی کرده و نظرات خود را ارائه بدهند.

بیشتر کشاورزان کردستانی زکات خود را پرداخت می‌کنند

عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در این جلسه تاکید کرد: هنوز در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها مردم به صورت سنتی زکات خود را پرداخت می‌کنند که این مسئله در آمارها آورده نمی‌شود.

وی بر متمرکز کردن نحوه پرداخت زکات در استان تاکید کرد و گفت: دهیاران نیز در این زمینه بسیار می‌توانند کمک کنند چون اکثریت قریب به اتفاق کشاورزان استان زکات خود را پرداخت می‌کنند.

معاون استاندار کردستان تصریح کرد: باید ساز و کاری فراهم شود تا مشخص شود که مردم چقدر واقعاً زکات گندم خود را در استان پرداخت می‌کنند و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر 782529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.