موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی چه گفتند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز _دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت عزیز نصیرزاده، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی برگزار شد.

کمیسیون «امنیت ملی» و «صنایع» مجلس شورای اسلامی گزارش خود را از برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی دادگستری ارائه و به نمایندگان اعلام شد که اعضای این کمیسیون عزیز نصیرزاده را مناسب تصدی این مسئولیت می‌دانند.

سلیمانی: معیشت نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد

یاسر سلیمانی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف امیرسرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع اظهار کرد: من مخالف آقای نصیرزاده نیستم و افتخار می‌کنم که در کنار شما هم هستم اما لازم است که چند نکته را بیان کنم.

وی اضافه کرد: سوال این است که چرا اسماعیل هنیه در تهران ترور شد و قطعاً باید نقش پیگیرانه و پیش‌دستانه به خصوص در حوزه فناوری‌های نوین را مورد نظر قرار دهیم و فراموش نکنیم که ذات صهیونیست‌ها براساس ترس و وحشت است. آنان هر زمان که با جواب مواجه شدند جرات انجام هیچ اقدامی را نداشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواهان پاسخ محکم به ترور شهید اسماعیل هنیه هستیم چون خداوند ذات صهیونیست‌ها بر حماقت قرار داده و آنها همچون موش هستند در مقابل، فرماندهان جبهه مقاومت استوارتر می‌شوند.

سلیمانی با برشمردن ویژگی‌های سردار سلیمانی اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که در راه شهید سلیمانی باشیم چون همه دیدند که شهادت ایشان و ابومهدی المهندس هیچ خللی در جبهه مقاومت ایجاد نکرد و همین اتفاق بعد از شهادت شهید هنیه رخ داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به معیشت نیروهای مسلح گفت: باید تمامی توان به کار گرفته شود که نیروهای کارآمد و زبده در وزارت دفاع حفظ شوند نه این‌که آنهاب به خاطر مسائل معیشتی به جاهای دیگر بروند این خیلی بد است که کسی که لب مرز ماموریت دارد حقوقی مساوی با فردی بگیرد که ماموریتی در تهران داشته و در هتل اسکان دارد.

سلیمانی در پایان گفت: ما باید همه از نیروهای وزارت دفاع پشتیبانی کنیم و رای ما نیز با قاطعیت امیر نصیرزاده است.

بابایی: رفاه نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد

علی بابایی کارنامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف امیرسرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع اظهار کرد: این‌که امیرسرتیپ نصیرزاده به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، یعنی شاخص‌های لازم را داشته و خود را توانسته ثابت کند منتها لازم است که ما در مجلس نکاتی را بیان کنیم.

وی با بیان این‌که وزیر دفاع مرکز ثقل هماهنگی مجلس شورای اسلامی و ارکان نظامی است، اظهار کرد: وزارت دفاع دو وظیفه نظامی و دفاعی دارد که باید در این راه از مولفه‌های هوشمند سازی و مردمی سازی هم بهره گیرد که به آن توجهی نشده است.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از بخش خصوصی در عرصه اقتصادی اظهار کرد: لازم است از ظرفیت سازمان‌های شانگهای و بریکس در همکاری‌های دفاعی و بین‌المللی استفاده شود.

بابایی کارنامی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه گفت: ترور اسماعیل هنیه این پیام را دارد که باید سپرهای دفاعی بازدارنده باشد تا رژیم صهیونیستی نتواند به خود جرات داده که حتی یک خطا در منطقه انجام دهد؛ اینها استراتژی ما است و باید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه در این مسیر گام بردارد.

وی در پایان خواستار توجه به وضعیت رفاه نیروهای مسلح و بازنشستگان و وضعیت مسکن و معیشت نیروهای

زارع: برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی دفاع مطابق اسناد بالادستی است‌

رحیم زارع در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع گفت: وزارت دفاع باید به سمت هوش مصنوعی رود. وزیر پیشنهادی دفاع دومین وزیری هستند که خلبان هستند و این اوج تخصص و توان ایشان را می‌رساند. خیلی از علوم از وزارت دفاع نشر پیدا کرد.

وی ادامه داد: آقای نصیرزاده در هر سمت و مسئولیتی توانمندی های خود را در ارتقای بنیه دفاعی به کار بستند و همواره موفق ترین فرمانده بوده اند. ایشان دارای تفکری راهبردی هستند و در سطوح علمی نیز عملکرد چشمگیری داشته‌اند. راه اندازی صنعت قطعه سازی در نیروی هوایی نشان دهنده اعتقاد ایشان به نخبگان و دانشمندان کشور است.

زارع یادآور شد: برنامه ارائه شده مطابق برنامه و اسناد بالادستی است. تامین پایدار منابع در ارتقای قدرت دفاعی، دستیابی به قدرت علمی، روزآمدسازی فناوری های دانش بنیان، ارتقای جهشی تجهیزات پیشرفته و اکتساب فناوری های نو ظهور از جمله برنامه های ایشان بوده است. امیدواریم در نهایت کسی به عنوان وزیر معرفی شود که مورد تایید رهبر انقلاب باشد.

طهماسبی: نصیرزاده برنامه‌ای هدفمند برای وزارت دفاع دارد

فرهاد طهماسبی در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع گفت: دکتر نصیرزاده ۴۰ سال سابقه دفاعی و میدانی دارد و پله به پله مراحل رشد مدیریتی را طی کرد. جامعیت شخصیتی و تخصصی و جهادی ایشان حائز اهمیت است. هماهنگ سازی در نقش آفرینی وزارت دفاع با نیروهای مسلح و مجلس از ویژگی های ایشان است.

وی ادامه داد: داشتن برنامه هدفمند و تقویت بنیه دفاعی از دیگر ویژگی های ایشان است. متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری، ایجاد بیمه نوین نیروهای مسلح، توسعه نظام حمایتی جامع از نیروهای مسلح مانند ارائه خدمات بالینی در منزل، هدفمند کردن کمک های حمایتی، معیشتی و درمانی برای رزمندگان و ایثارگران و توانمندسازی ایثارگران و بازنشستگان از دیگر برنامه های ایشان است.

طهماسبی تاکید کرد: خواست عموم ملت حمایت و پشتیبانی از نیروی های مسلح و تقویت معیشت آنان است. تا امروز نیروهای مسلح با اقتدار برای مردم نقش آفرینی کردند. با حضور امیر نصیرزاده این اتفاق تثبیت خواهد شد.

در ادامه این جلسه، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح در دفاع از برنامه های خود برای این وزارتخانه گفت: فناوری های نوین و غافلگیر کننده در حال ظهور و بروز است و معادلات نظم و امنیت منطقه ای پیچیده و پرتلاطم است؛ منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت های جدیدی همانند جمهوری اسلامی ایران است. در چنین شرایطی فشارهای استکبار جهانی و اذناب منطقه‌ای آنها بر ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، روانی و فرهنگی و اقتصادی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

کد خبر 782509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.