رشد ۱۸ درصدی پرداخت زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان زکات توسط دبیرخانه شورای زکات استان ثبت و ضبط شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد رشد داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، رضا طوسی، امروز _دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در اولین جلسه شورای زکات استان در سال جاری که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان زکات توسط دبیرخانه شورای زکات استان ثبت و ضبط شد که نسبت به برنامه هدف‌گذاری شده حدود ۱۲۰ درصد و نسبت به سال قبل از آن ۱۸ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: طی دو سال و نیم گذشته بالغ بر ۵,۴۰۰ میلیارد تومان منابع به استان تزریق شده که بیش از ۱,۸۰۰ میلیارد تومان آن برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است که منجر به ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: حدود یک هزار میلیارد تومان مستمری ماهیانه نیز پرداخت شده و مابقی اعتبارات در ۳۵ سرفصل و برنامه دیگر توزیع شده است.

طوسی ادامه داد: حدود ۴۹۵۶ سری جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش استان جذب شد که برای اولین بار نوعروسان استان پشت نوبت دریافت جهیزیه نماندند و تا پایان سال ۱۴۰۲ همه افرادی که ثبت نام کرده بودند جهیزیه به آنها اعطا شد.

وی اضافه کرد: امسال تا پایان خرداد نیز ۱۳۵۰ فقره جهیزیه برای استان جذب شده که تاکنون ۷۵۰ مورد آن توزیع شده و ۶۰۰ مورد مابقی نیز تا پایان شهریورماه توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان به فرهنگ سازی پرداخت زکات توسط روحانیون، ماموستاها، مبلغان و معتمدان محلی اشاره کرد و گفت: ۲۱۴۳ نفر در این راستا با دبیرخانه شورای زکات استان همکاری داشته‌اند که جای تقدیر دارد.

طوسی تصریح کرد: امسال جشنواره زکات نیز با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی در چهار شهرستان سنندج، کامیاران، دهگلان و قروه به صورت متفاوت‌تری از سال‌های گذشته برگزار شده است.

کد خبر 782504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.