آسیا میزبان بهترین شهرهای مقصد گردشگری سلامت

همگرایی امکانات پزشکی پیشرفته، پزشکان بسیار ماهر و اقامتگاه‌های مناسب برای دوران درمان، بعضی شهرها را به قطب‌های جهانی گردشگری سلامت (Medical Tourism) تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منظور از گردشگری سلامت یا گردشگری پزشکی سفر به خارج از کشور برای دریافت درمان است. در گذشته افراد از کشورهای کمتر توسعه‌یافته به مراکز پزشکی پیشرفته در کشورهای توسعه‌یافته برای درمان سفر می‌کردند، اما در سال‌های اخیر بعضی افراد از کشورهای توسعه‌یافته برای درمان‌های پزشکی با قیمت پایین‌تر به کشورهای درحال توسعه سفر می‌کنند و کشورهای آسیایی از جذابیت خاصی در این زمینه برخوردار هستند.

گردشگری سلامت اغلب برای جراحی‌ها و درمان بیماری‌های نادر انجام می‌شود، با این وجود برخی افراد برای دریافت درمان‌های دندانپزشکی یا باروری نیز این سفر را انجام می‌دهند. یک مقصد گردشگری ایده‌آل علاوه‌بر روش‌های درمان پیشرفته، از مراقبت‌های پزشکی برتر و همچنین انواع خدمات بهداشتی از جمله روان‌پزشکی، طب جایگزین و مراقبت‌های دوران نقاهت برخوردار است.

کشورهایی نظیر تایلند، هند، سنگاپور، کره جنوبی، مالزی، ژاپن و ترکیه در آسیا از استانداردهای بالایی برای مراقبت‌های بهداشتی و سال‌ها تجربه در درمان بیماران بین‌المللی برخوردار هستند. در ادامه چند مورد از مقاصد برتر گردشگری پزشکی در آسیا شامل بانکوک، استانبول، سئول و اوزاکا معرفی می‌شود که نه‌تنها مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی بلکه تجربیات شهری و فرهنگی فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

بانکوک، تایلند

در میان معماری باستانی پایتخت تایلند، پناهگاهی برای افرادی وجود دارد که به‌دنبال درمان‌های پزشکی هستند. بانکوک که به فرهنگ غنی و خیابان‌های شلوغ خود مشهور است، به‌عنوان یک مقصد پیشرو برای گردشگری سلامت نیز در جهان مطرح شده است. این شهر با داشتن مجموعه‌ای از بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پیشرفته، طیف متنوعی از تخصص‌های پزشکی را ارائه می‌دهد که نیازهای بیماران از سراسر جهان را برآورده می‌کند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

از جراحی‌های زیبایی و روش‌های دندانپزشکی گرفته تا مداخلات ارتوپدی و درمان‌های باروری، گستره مراقبت‌های بهداشتی این شهر به همان اندازه پیشرفته بودنش، متنوع نیز هست. یکی از معتبرترین مؤسسات پزشکی بانکوک، بیمارستان بین‌المللی Bumrungrad است که به‌لطف امکانات پیشرفته در سطح جهانی و پزشکان متخصص آموزش‌دیده بین‌المللی مشهور شده است. بومرونگراد با شهرتی که در طول دهه‌ها به برتری دارد، همواره مراقبت‌های سطح بالا را در تخصص‌ها و گرایش‌های گوناگون ارائه می‌کند و همین امر آن را به آهنربایی برای بیمارانی تبدیل کرده است که به دنبال درمان‌های پزشکی با کیفیت بالا در محیطی دوستانه، دلپذیر و غنی از نظر فرهنگی هستند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

بانکوک طی دوره درمان نه‌تنها امکانات پزشکی پیشرفته برای مراجعان فراهم می‌کند، بلکه با محیط فرهنگی و تاریخی خود، فضای مهمان‌نوازی گرمی برای بازدیدکنندگان شهر فراهم می‌کند. جاذبه‌های بی‌شمار این شهر از معابد پرآذین و بازارهای شلوغ گرفته تا پارک‌های آرام و غرفه‌های غذای خیابانی خوشمزه گذراندن دوره درمان را آسان می‌کند. بیماران می‌توانند سفر پزشکی خود را با تجربیات فرهنگی، برنامه‌های تفریحی و گرفتن یک ماساژ سنتی تایلندی یا حمام آب‌گرم برای استراحت پس از عمل ترکیب کنند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

استانبول، ترکیه

استانبول که در محل تلاقی اروپا و آسیا قرار دارد، با تاریخ غنی، فرهنگ سرزنده و امکانات پیشرفته مراقبت‌های بهداشتی خود، مسافران پزشکی را از سراسر جهان فرا می‌خواند. گردشگری پزشکی استانبول همچنان در حال رشد است و طیف گسترده‌ای از تخصص‌های درمانی را با کیفیت بالا و قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهد؛ از جراحی‌های زیبایی و کاشت مو گرفته تا مداخلات قلبی‌عروقی و درمان‌های باروری، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های این شهر دارای تجهیزات پیشرفته و پزشکان متخصص آموزش‌دیده بین‌المللی هستند. بیمارستان‌های Acıbadem و Memorial Şişli ستون‌های برتر گردشگری پزشکی در استانبول هستند که به‌دلیل خدمات جامع و تعهد خود به مراقبت از بیمار در سطح جهانی مشهور شده‌اند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

استانبول با ترکیبی از تخصص پزشکی مدرن و مهمان‌نوازی سنتی ترکی، مقصدی جذاب برای مسافرانی است که در پی تجربه‌های متحول‌کننده مراقبت‌های بهداشتی در کنار جذابیت‌های تفریحی و تاریخی هستند. همان‌طور که گردشگران پزشکی سفر خود را در استانبول آغاز می‌کنند، نه‌تنها با امکانات پزشکی درجه یک بلکه با ترکیب شگفت‌انگیزی از جاذبه‌های دنیای قدیم و پویایی معاصر مواجه می‌شوند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

بیماران می‌توانند شگفتی‌های تاریخی ایاصوفیه و مسجد آبی را کاوش کنند، در خیابان‌های پرجنب‌وجوش بازار بزرگ قدم بزنند یا از یک سفر دریایی خوش‌منظره در امتداد تنگه بسفر لذت ببرند و دوران انتظار برای شروع درمان یا نقاهت پس از درمان را میان فرهنگ و تاریخ غنی این شهر ترکیه سپری کنند.

سئول، کره جنوبی

پایتخت کره جنوبی به‌عنوان چراغ نوآوری و تعالی در قلمرو گردشگری پزشکی شناخته می‌شود. سئول که به روش‌های پیشرفته جراحی زیبایی و پلاستیک خود مشهور است، بیمارانی را که به دنبال دقت و ظرافت در جراحی هستند، از سراسر جهان جذب می‌کند. از جراحی پلک و بینی گرفته تا درمان‌های جوان‌سازی پوست و دندانپزشکی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌های این شهر مجموعه کاملی از خدمات را ارائه می‌دهند که توسط فناوری پیشرفته و متخصصان ماهر پشتیبانی می‌شود.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

مؤسساتی همچون مرکز پزشکی ASAN و مرکز پزشکی سامسونگ تعهد سئول را برای ارائه خدمات درمانی در سطح جهانی نشان می‌دهند و مراقبت‌های برتر را با تمرکز بر ایمنی و رضایت بیمار ارائه می‌دهند. سئول با شهرت خود به‌عنوان یک قطب جهانی برای روش‌های جراحی و غیرجراحی زیبایی، فرصتی بی‌نظیر به مسافران زیباجو می‌دهد تا ضمن تجربه فرهنگ پویای شهر و جذابیت مدرن، زیبایی خود را افزایش دهند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

فراتر از کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، بیماران می‌توانند در زندگی پر جنب‌وجوش سئول، بازارهای شلوغ و کاخ‌ها و برج‌های دیدنی شهر کاوش کنند و از فضایی مناسب برای دوران استراحت و نقاهت پس از عمل بهره ببرند. سئول با ترکیبی بی‌نظیر از تخصص پزشکی و غنای فرهنگی، از مسافران پزشکی دعوت می‌کند تا در یک سفر شگفت‌انگیز از زیبایی، سلامتی و اکتشاف در قلب کره جنوبی لذت ببرند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

اوزاکا، ژاپن

اوزاکا یکی از چندین شهر در سراسر ژاپن است که شیوه‌های درمانی بسیار پیشرفته‌ای در زمینه‌های قلب‌وعروق، سرطان پیشرفته، درمان سلولی IPS و ایمونوتراپی ارائه می‌دهد و می‌تواند یکی از مقاصد برتر گردشگری سلامت آسیا در آینده نزدیک باشد. این شهر امیدوار است که برگزاری نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ به برجسته کردن امکانات گردشگری پزشکی آن کمک کند.

دولت ژاپن از سال ۲۰۰۹ اقداماتی را برای ترویج گردشگری سلامت در نظر گرفت و ویزای پزشکی را معرفی کرد که اجازه اقامت یک‌بار تا ۶ ماه و بازدیدهای مجدد نامحدود را تا سه سال بعد از درمان می‌دهد، اما این طرح به‌شدت تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت.

در حال حاضر، اوزاکا یکی از شهرهای ژاپن است که با شعار «اوزاکا، شهر آینده زندگی و سلامت» با وزارتخانه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی مسافرتی و بهداشتی همکاری می‌کند تا افرادی را که می‌خواهند درمان‌های پزشکی پیشرفته را با دوران نقاهت آسوده ترکیب کنند، از سراسر جهان جذب کند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

مدیر مرکز گردشگری پزشکی و سلامت ژاپن (JMHC) معتقد است که هرچند در مقایسه با کشورهایی همچون سنگاپور، تایلند و کره جنوبی ابتکارات گردشگری پزشکی ژاپن تازه شروع شده است، اما به‌زودی می‌تواند با کشورهای دیگر در این بخش همتراز شود. مردم به‌دلیل سطح بالای فناوری پزشکی موجود در ژاپن و همچنین شهرت آن به‌عنوان کشوری امن و خوشامد، به‌ویژه پیشرو بودن اوزاکا در زمینه‌هایی همچون درمان با استفاده از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی، درمان با ذرات سنگین و پیوند سلول‌های قرنیه به دنبال درمان در این کشور هستند.

با بهترین مقاصد گردشگری سلامت در آسیا آشنا شوید

اوزاکا برای موفقیت در بخش گردشگری پزشکی از ابزارهای اطلاع‌رسانی در مورد مراقبت‌های ویژه، هماهنگی سفر، اسکان بیماران و همراهانشان، ارائه خدمات ترجمه و خدمات پیگیری پس از بازگشت بیماران به کشورهای خود در کنار جذابیت‌های گردشگری استفاده می‌کند. جاذبه‌های گشت‌وگذار در شهر، گذران دوران انتظار برای درمان و نقاهت را تحمل‌پذیرتر می‌کند؛ استودیوهای جهانی، اماکن مقدس و مذهبی، پارک موضوعی با تم هالیوود و هری پاتر، امکان سفری متنوع برای دریافت درمان پزشکی را برای مسافران فراهم می‌کند

کد خبر 782498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.