افزایش ۸ خانه ورزش در دوره ششم شورای شهر یزد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به افزایش هشت موردی خانه ورزش در شهر یزد از تحویل ۴۰ فضای ورزشی در مدت فعالیت شورای ششم شهر یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سیدناصر حیدری ظهر امروز _دوشنبه بیست و نهم مرداد_ در نشست با خبرنگاران استان یزد اظهار کرد: سرانه فضای سبز شهر یزد در ابتدای شورای ششم ۱۳ مترمربع به ازای هر نفر بود که به ۱۶ مترمربع رسیده است در حالی که مراجع علمی ۲۰ تا ۲۵ متر مربع به ازای هر نفر است.

وی با اشاره به افزایش ۳۴۵ هکتار فضای سبز در این دوره شورا افزود: در حال حاضر ۹۶۵ هکتار فضای سبز داریم، که با در نظر گرفتن مجموع فضاهای بازپیرایی شده افزایش بیشتری خواهد داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بعضی مناطق شهری که کمبود فضای سبز داشتند ورود شد و تنها برای بوستان زنبق در بلوار جمهوری حدود ۶۰ میلیارد تومان برای خرید زمین آن هزینه شده بود، کاری که با این حد در هیچ دوره‌ای سابقه ورود نداشت.

حیدری با اشاره به اینکه تا ابتدای شورا ۱۱ مورد مجموعه ورزشی و یک خانه ورزش وجود داشت تأکید کرد: در طی این سه سال اخیر ۳۰ مورد پروژه ورزشی اتفاق افتاده است و زمین‌های ورزش ساحلی، زمین بدمینتون، میز تنیس، چمن مصنوعی در محلات انجام گرفت و ۸ خانه ورزش نیز اضافه شد.

وی اضافه کرد: در این دوره ۹۸۴۰ معبر شهر یزد پایش شد، تصویربرداری و ثبت سامانه صورت گرفت، از مجموع ۲۰ هزار معبر شهر در واقع نیمی پایش کامل گرفت و ۶ هزار تابلو در این دوره نصب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در شهر یزد یک محل امن، مناسب برای تفریح و استراحت وجود ندارد، چهار بوستان موجود که ویژه بانوان است متأسفانه اشرافیت ساختمان‌های اطراف را دارد.

حیدری با تاکید بر اینکه ایجاد بوستان جدید و کاشت درخت دیر به نتیجه می‌رسید، ادامه داد: تصمیم بر این شد تا یک بوستان به بوستان بانوان تبدیل شود، لذا کل بوستان‌های سطح شهر یزد بررسی شد و از نظر وسعت، اشرافیت، امنیت و … مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اولویت‌بندی برای پروژه‌های بزرگ عمرانی گفت: با توجه به مبالغ اعتباری که برای پروژه‌ها نیاز است برخی موارد را نمی‌توان کلید زد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: در حال حاضر بیش از هشت مجموعه فرهنگی از جمله نمایشگاه ساختار اسلام راه‌اندازی شده یا در حال برنامه‌ریزی است و برنامه برای فعال کردن شهربازی با هدف آموزش مباحث آموزشی و شهروندی، خانه کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، خانه شعر و ادب، خانه چارسوقی‌ها ویژه هنرمندان، راه‌اندازی مرکز مطالعات اسلامی، فرهنگسرا رسانه و پژوهشکده مادر و فرزند در حال انجام است.

کد خبر 782487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.