رشد ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم در آوج

فرماندار شهرستان آوج از افزایش ۱۰۰ درصدی خرید گندم در این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که این رقم خرید در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، با هدف بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در بخش کشاورزی و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود و افزایش تولیدات کشاورزی به ویژه گندم دیم در سال‌های آتی، جلسه برنامه‌ ریزی و هماهنگی کشت پاییزه سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به ریاست وحید زرگر فرماندار شهرستان آوج و با حضور علی راه‌انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، شهرام رحمانی مدیر کل تعاون روستایی استان و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و نمایندگان مراکز خرید ظهر امروز -دوشنبه بیست‌ونهم مرداد- در سالن جلسات فرمانداری شهرستان آوج برگزار شد.

وحید زرگر، فرماندار شهرستان آوج در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت مدیریت منسجم و برنامه‌ریزی دقیق برای خرید گندم اظهار کرد: با توجه به اهمیت استراتژیک گندم نیاز است که تمامی دستگاه‌های ذیربط با هماهنگی و اتخاذ یک رویه واحد و پرهیز از هر گونه رفتار دوگانه و سلیقه‌ای در امر خرید گندم فرآیند را به نحو مناسبی مدیریت کنند.

وی در ادامه از افزایش ۱۰۰ درصدی خرید گندم در شهرستان آوج نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از زمان شروع فصل برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است که این رقم تولید و خرید در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

تولید ۵۰ درصد گندم دیم استان قزوین در آوج

فرماندار آوج ادامه داد: شهرستان آوج قطب تولید گندم دیم در استان است و باید در کشت پاییزه امسال با توسعه کشت‌های مکانیزه، آموزش کشاورزان و تأمین کافی بذر اصلاح شده و سایر نهاده‌ها بهره‌وری و کیفت تولید را ارتقا داد.

زرگر با بیان اینکه برنامه ابلاغی خرید گندم تضمینی در آوج محقق شده است، گفت: خرید گندم در این شهرستان همچنان ادامه دارد و با تلاش کارشناسان و سایر عوامل پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت در حدود ۶۰ هزار تن گندم خریداری شود.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد گندم دیم استان در شهرستان آوج کشت می‌شود و در سال زراعی جاری هم هشت مرکز خرید گندم در سطح شهرستان آوج کار خرید محصول را به شکل تضمینی از کشاورزان را انجام می‌دهند.

کد خبر 782468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.