ارائه خدمات درمانی به بیش از ۵۸ زائر تا ۲۷ مرداد /  ۸ نفر به شهر مبدا منتقل شدند

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گزارش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی از روز دوشنبه، پانزدهم تا شنبه، بیست‌وهفتم مرداد را تشریح کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گزارش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی از روز دوشنبه، پانزدهم تا شنبه، بیست‌وهفتم مرداد اظهار کرد: در این بازه زمانی ۵۸ هزار و ۸۶۸ زائر اربعین حسینی ویزیت شدند که برخی از آنها مصدوم شده بودند و برخی نیز به دلیل بیماری به کادر درمانی مراجعه کردند و ۲۹۲۷ نفر نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام برخی از زائران اربعین حسینی توسط اورژانس هوایی افزود: در مدت زمان مذکور پنج نفر توسط اورژانس هوایی اعزام شدند و حدود ۵۵ هزار و ۹۴۱ زائر نیز در محل، خدمات درمانی دریافت کردند.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور با بیان اینکه ۲۸۸۳ نفر از زائران اربعین حسینی با علائم گرمازدگی خدمات درمانی دریافت کردند، گفت: حدود ۱۴ هزار نفر نیز به دلیل گرمازدگی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی بستری و سرپایی به زائران حسینی ادامه داد: در این بازه زمانی حدود ۱۳۰۶ نفر بستری شدند و بیش از ۱۳ هزار نفر نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

یکتاپرست خاطرنشان کرد: لازم است بدانیم جراحی‌های که در این بازه زمانی انجام شده، حدود ۲۳۴ مورد بوده و از این تعداد ۲۲ مورد سرپایی بوده است، همچنین ۷۱ نفر به بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی اعزام شدند و هشت مورد نیز به بیمارستان‌های شهر مبدا انتقال پیدا کردند.

کد خبر 782466

برچسب‌ها