تلفن کنفرانس ویپ، قابلیتی که ارتباطات را چند قدم جلوتر برده است

امروزه، سیستم‌های تلفنی ویپ امکانات زیادی را در اختیار کاربران برای کسب‌وکارهایشان قرار می دهند، این امکانات به هیچ عنوان با امکاناتی که سیستم‌های تلفنی آنالوگ سنتی به شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنند، قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تقریباً چند سالی است که سیستم‌های تلفنی ویپ (VoIP)، به یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های ارتباطی در میان کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده‌اند. اکثر کسب و کارها از این سیستم‌های تلفنی به روز استفاده می‌کنند تا از مزایای بسیار زیاد آن برخوردار شوند و مراکز تلفنی مخصوص به خود را ایجاد کنند.

تلفن کنفرانس ویپ یک سیستم ارتباط صوتی است که از فناوری VoIP (صوت اینترنتی) برای ارسال و دریافت تماس‌های صوتی استفاده می‌کند.

تلفن ویپ کنفرانس‌دار، تلفن‌های ویپی هستند که قابلیت کنفرانس‌دارند. به این معنی که در آن چندین مخاطب با استفاده از قابلیت VoIP بتوانند با یکدیگر صحبت کنند. این قابلیت به یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مزیت‌های سیستم‌های تلفنی تجاری مدرن و امروزی تبدیل شده است، چرا که استفاده از آن‌ها علاوه بر کاستن از هزینه‌های مربوط به برقراری تماس منجر به برقراری ارتباط آسان نیز خواهد شد.

تلفن کنفرانس ویپ این امکان را به کاربران می‌دهد که یک جلسه کنفرانسی بین چند نفر راه‌اندازی کنند و به صورت هم‌زمان با چند شخص ارتباط برقرار کنند و این امکان را به کاربران می‌دهد تا از طریق تماس‌های صوتی به صورت مستقیم و بدون نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان، ارتباط برقرار کنند.

با کمک تلفن کنفرانس ویپ، کاربران می‌توانند به راحتی جلسات کاری، آموزشی، مشورتی راه‌اندازی کرده و با همکاران خود در محل کار و در سراسر جهان به ارتباط برسند. این سیستم دارای ویژگی‌هایی همچون کیفیت صدای بالا، امنیت بالا و انعطاف پذیری بالا است که آن را به یک ابزار مؤثر برای ارتباطات کسب‌وکاری تبدیل کرده است.

این سیستم با شیوع و گسترش ویروس کرونا و افزایش مشاغل دور کاری اهمیت دو چندانی نیز پیدا کرده است.

مزیت‌های کنفرانس در تلفن ویپ

  • کاهش هزینه‌ها: استفاده از تلفن ویپ برای برگزاری کنفرانس‌ها در مقایسه با روش‌های سنتی همچون تماس‌های تلفن همراه یا تلفن ثابت، هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. این روش از طریق اینترنت کار می‌کند که هزینه‌های تماس‌های تلفنی را به مقادیر بسیار پایین‌تری تبدیل می‌کند.
  • برنامه‌ریزی بهتر: با استفاده از تلفن ویپ، افراد می‌توانند به راحتی و به سرعت برنامه‌ریزی کنفرانس‌های تلفنی را انجام دهند. این امکان را فراهم می‌کند که اعضای گروه با هم در ارتباط باشند و بدون هیچ مشکلی برنامه‌ریزی‌های مختلف را انجام دهند.
  • امکان ارتباط با افراد در مکان‌های مختلف: تلفن ویپ به افراد این امکان را می‌دهد که به راحتی با افرادی که در مکان‌های مختلفی هستند، ارتباط برقرار کنند. این امکان را فراهم می‌کند که افراد در هر کجا که هستند، به راحتی در کنفرانس‌ها شرکت کنند.
  • امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها: با استفاده از تلفن ویپ، افراد می‌توانند به راحتی فایل‌ها و اسناد مختلف را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این امکان به افراد کمک می‌کند تا هم‌زمان با کنفرانس‌ها، اطلاعات و فایل‌های مورد نیاز را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • امنیت و حفظ حریم خصوصی: تلفن ویپ امکانات امنیتی بالایی را فراهم می‌کند و به افراد اطمینان می‌دهد که اطلاعات و گفت‌وگوهای آن‌ها در امان هستند و حریم خصوصی آن‌ها حفظ می‌شود.

تلفن کنفرانس ویپ، قابلیتی که ارتباطات را چند قدم جلوتر برده است

نقش کنفرانس در تلفن ویپ برای مدیریت بهتر کارکنان

توانایی پشتیبانی دستگاه‌های هوشمند امروزی و مدرن همچون تبلت‌ها و یا گوشی‌های موبایل از این دسته تماس‌ها با استفاده از شبکه ایجاد شده و اتصال به اینترنت، مزایای بسیار زیادی را برای در دسترس بودن افراد و یا پویایی سیستم‌های ارتباطی به ارمغان می‌آورند.

کارکنان و کارمندان می‌توانند با استفاده از این قابلیت، همچون زمانی که در پشت میز خود حضور دارند، تماس‌های صوتی یا تصویری را برقرار کرده و به صورت گروهی یا انفرادی در کنفرانس‌های ایجاد شده حضور پیدا کنند. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت با مشتریان و کارمندان فروش خود جلسات متنوعی برقرار کنید. این ویژگی کمک قابل توجهی برای مدیریت کارکنان و رسیدگی متناسب به درخواست‌های مشتریان خواهد کرد.

نقش قابلیت کنفرانس در تلفن ویپ

در برخی مواقع ممکن است که یکی از مشتریان از نحوه کار با محصول ارائه شده، یعنی تلفن ویپ کنفرانس اطلاع کافی نداشته باشد به همین دلیل با بخش پشتیبانی تماس حاصل می‌کند تا مشکلات به وجود آمده را برطرف کند اما مشکلات حل نمی‌شوند و نیاز به انجام مشورت با مدیر بخش فنی به وجود می‌آید.

برقراری کنفرانس‌های تلفنی می‌تواند برای حل و برطرف کردن این مشکل بسیار مفید واقع شود.

افزایش راندمان با کنفرانس در تلفن ویپ صوتی

کنفرانس در تلفن ویپ، پویایی و توسعه‌پذیری سیستم را به خوبی نشان می‌دهد. استفاده از دستگاه‌های ارتباطی هوشمند و برقراری تماس با استفاده از آن‌ها می‌تواند هماهنگی و حس مشارکت را در بین تمامی افراد گروه تقویت کند.

کنفرانس‌های تلفنی در واقع اجازه می‌دهد تا کارمندانی که به صورت دورکار فعالیت می‌کنند نیز همچون کارمندان حاضر در شرکت یا دفتر در فعالیت‌های شرکت سهیم شوند و به صورت کامل در فعالیت‌های گروهی حضور داشته باشند. برگزاری کنفرانس تلفنی بر بستر سیستم تلفن VoIP موجب می‌شود تا تمام کارمندان به یکدیگر لینک شوند و با همراهی یکدیگر مسائل مختلف مربوط به شرکت را حل کنند. در نهایت، زمان و کیفیت پاسخ‌ها بهبود پیدا می‌کنند.

بدون وجود یک مکان مشخص و متناسب برای برگزاری کنفرانس می‌توانید به بهترین نحو جلسات خود را برگزار کنید. این امر در واقع به این معنی است که تمام افراد متصل به شبکه می‌توانند در جلسه‌های مهم و مورد نظر حضور داشته باشند. وجود کارکنان در دسترس و فعال در موقعیت‌های مکانی و زمانی متنوع، پیشرفت‌های قابل توجه و مهمی در کارایی و راندمان شرکت‌ها به وجود می‌آورد. بدین ترتیب اعتبار و پیشرفت شرکت بیشتر خواهد شد.

تلفن کنفرانس ویپ، قابلیتی که ارتباطات را چند قدم جلوتر برده است

معرفی ۵ تلفن آی‌پی برتر با قابلیت کنفرانس

۱- تلفن ویپ کنفرانس گرنداستریم مدل GAC

۲۵۰۰ تلفن کنفرانس گرنداستریم مدل GAC2500 امکان نصب و ارتباط با نرم افزارهایی همچون Skype و Google Hangouts دارا است و با کمک application های اندرویدی همچون Skype و یا Google Chat می‌توانید کنفرانس صوتی داشته باشید، همچنین پشتیبانی از انواع کدک‌های صوتی مختلف، موجب می‌شود کیفیت صدای GAC2500 حتی در سرعت‌های پایین اینترنت هم شاهد هیچ گونه افت یا کاهش نباشد.

تلفن کنفرانس گرنداستریم مدل GAC2500 یک IP PHONE با سیستم عامل اندروید مخصوص اتاق‌های کنفرانس است و یک راه حل خوب برای برقراری کنفرانس‌های صوتی حرفه‌ای با کیفیت است که دارای ۶ اکانت SIP است و با کمک application های اندرویدی همچون Skype و یا Google Chat می‌توانید کنفرانس صوتی داشته باشید.

شرکت گرنداستریم در ساخت تلفن GAC2500 کیفیت صدای HD را به قابلیت‌های این محصول اضافه کرده است. بلندگوی حرفه‌ای و دو طرفه این تلفن، قابلیت افزایش صدا تا ۸۶ دسی بل را در فاصله نیم‌متری را ارائه می‌دهد.

۲- تلفن کنفرانس سیسکو CISCO 8832

تلفن voip کنفرانس 8832 سیسکو همچون دیگر تلفن voip های کنفرانس‌دار سری 8800 سیسکو به برای ارائه هر چه بهتر کنفرانس‌های صوتی برای دیگر همکاران شما در اتاق‌های کنفرانس گزینه ایده عالی است. با پوشش صوتی 360 درجه‌ای که این آی‌پی کنفرانس ارائه کرده است، توانسته است اتاق‌های کنفرانس مختلف را به خوبی پشتیبانی کند. آی‌پی کنفرانس ۸۸۳۲ سیسکو، کنفرانس صوتی با پهنای باند بالا به همراه کاربری و مدیریت آسان را برای کاربران خود به همراه آورده است،

۳- تلفن ویپ یالینک با قابلیت کنفرانس مدل YEALINK CP 930 W-BASE

تلفن کنفرانس یالینک مدل CP930W-Base از محصولات یالینک بوده که یک راهکار مدرن و کامل کنفرانس صوتی است. این محصول CP930W یالینک با کمک فناوری بی‌سیم می‌تواند جلسات شما را در هر کجا و هر زمان که مناسب شما باشد، برگزار کند. این تلفن کنفرانس CP930W-Base یک مکمل ارزشمند برای اتاق کنفرانس کوچک تا متوسط با حداکثر ۸ تا ۱۰ نفر است و با کمک فناوری DECT به شما امکان می‌دهد جلسات را در هر کجا یا هر زمان که برای شما مناسب است برگزار کنید.

به لطف باتری تعبیه شده در این محصول، شما را به طور کامل از مشکلات اتصال به شبکه و برق رها می‌کند و میز کنفرانسی آراسته و شیک را در اختیار شما قرار می‌دهد. با اتصال این تلفن به پایه Yealink W60B که دارای پوشش رادیویی DECT تا ۵۰ متر است، CP930W می‌تواند سیگنال خوب و پایداری را ارائه دهد.

۴- تلفن کنفرانس سیسکو Cisco Phone CP 7832 K9

تلفن کنفرانس Cisco مدل CP-7832-3PCC-K9 به نمایشگری با رزولوشن ۳۸۴*۱۲۸ پیکسل مجهز شده و قابلیت پشتیبانی از یک خط تلفن داخلی و یک اکانت SIP را دارد و برای داشتن صدای با کیفیت از کدک صوتی G.711a، (G.722), G.729a, G.729ab, Internet Low Bitrate Codec (iLBC), OPUS نیز پشتیبانی می‌کند.

این تلفن کنفرانس تحت شبکه دارای قابلیت کنفرانس، ضبط مکالمه و انتقال تماس بوده و مجهز به Caller ID، دفترچه تلفن، منشی تلفنی، نور پس زمینه صفحه کلید، ارسال و دریافت پیامک و شماره گیر سریع است.

تلفن کنفرانس (IP Phone) یکی از مهم‌ترین تجهیزات سیستم ویپ است که قابلیت پشتیبانی از PoE و پروتکل SIP را دارد و در کنفرانس‌ها، دفاتر بزرگ کاری برای برقراری تماس‌های هم‌زمان چند طرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلفن کنفرانس مدل CP-7832-3PCC-K9 محصولی با کیفیت از برند سیسکو است که در ابعاد ۵۴.۴ * ۲۲۶ *۲۲۶ میلی‌متر طراحی شده و با وزن ۹۰۷/‏۰ کیلوگرم در بازار تجهیزات شبکه با کیفیت عالی به فروش می‌رسد.

۵- تلفن یالینک YEALINK CP 965 با قابلیت کنفرانس

تلفن کنفرانس یالینک مدل CP965 با ترکیب ویژگی‌های پیشرفته با رابط کاربری جذاب، این تلفن تحت شبکه یالینک یک انتخاب عالی برای اتاق‌های کنفرانس کوچک و متوسط است. CP965 طوری طراحی شده است که کاربران می‌توانند تا حداکثر فاصله شش متری از دستگاه و در دید ۳۶۰ درجه صحبت کنند و کنفرانس‌های صوتی را برگزار کنند. این مدل یالینک خوش ساخت و حرفه‌ای از اکانت SIP و کنفرانس ۱۰ طرفه پشتیبانی می‌کند.

لغو اکو و صدای سه طرفه دقیقاً همان چیزی است که مشتریان و کاربران از تلفن کنفرانس انتظار دارند. یالینک CP965 دارای اسپیکر فول دوبلکس است، همچنین به خوبی کیفیت بالای خود را در طول کنفرانس نشان می‌دهد. با توجه به کیفیت صدای HD این تلفن، در هر کجای اتاق (فاصله‌های مختلف از دستگاه) مکالمه شما واضح خواهد بود.

کد خبر 782461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.