به مقوله توسعه پایدار در برنامه های گذشته توجه نشده است

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و سرگروه نظارت بر تدوین برنامه جامع شهر اصفهان گفت: کارکرد برنامه این است که بدانیم، اقتصاد شهر اصفهان چقدر است و سهم گردشگر در آن چه میزان است اما متأسفانه هیچ آمار و مستنداتی در این‌باره وجود ندارد، در این راستا برنامه باید بر اساس واقعیت‌ها شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا نصراصفهانی امروز _دوشنبه بیست‌ونهم مرداد_ در نشست یک شهر گفت‌وگو از سلسله نشست‌های برنامه جامع شهر اصفهان اظهار کرد: برنامه باید بر اساس واقعیت‌ها شکل بگیرد، در برنامه‌های گذشته به مقوله توسعه پایدار توجه نشده است، برنامه جامع شهر باید به صورتی باشد که علاوه بر اینکه وضعیت حال خوب شود، توزیع درآمد هم شکل بگیرد و نگاه به نسل آینده نیز داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم حوزه گردشگری چه سهمی از اقتصاد را دارد و باید به چه سهمی برسد تصریح کرد: کارکرد برنامه این است که بدانیم شاخص اقتصاد شهر اصفهان چقدر است و سهم گردشگر در آنچه میزان است اما متأسفانه هیچ آمار و مستنداتی در این‌باره وجود ندارد.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه در دوره اول از سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۲۰ خود مردم با توجه به ظرفیت شهر اقتصاد پایدار برای شهر تعریف می‌کردند، افزود: در حوزه ساخت و ساز آن سال‌ها مصالح بازیافت می‌شد، کاری که امروز شرکت‌های ساخت و ساز در اروپا ملزم به اجرای آن هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه در ادامه به این چرخه‌ها توجه نکردیم و صنعت وارداتی را به شهر آوردیم، در این راستا و در بررسی ظرفیت‌ها باید به تاریخ ۱۰۰ سال گذشته نگاه کنیم که چه وضعیتی پیدا کردند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه برنامه‌های نوشته شده بر مبنای دیتاهای صحیح نبوده است، گفت: تناقض‌های ساختاری در برنامه‌ریزی‌ها به وجود آمده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌ها باید برآورد کلی و اولویت بندی شود، گفت: از دل برآورد می‌توان مدل طراحی کرد.

در این نشست صاحب نظران و نماینده دستگاه‌های استان دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

کد خبر 782460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.