تخریب ۲۲۷ ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه قره‌باغ شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تخریب ۲۲۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت ۴۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در منطقه قره‌باغ این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی اظهار کرد: در عملیاتی که در دو مرحله در تاریخ‌های هفدهم و بیست‌وپنجم مرداد انجام شد در مرحله نخست ۱۰ مورد بنای نیمه‌ساز مسکونی، ۲۸ واحد تجاری مسکونی، ۱۳ باب مغازه و ۴۶ مورد دیوارکشی به مساحت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع تخریب شد.

وی افزود: در عملیات اول، تعداد شش دستگاه بیل و لودر سنگین مورد استفاده قرار گرفت و اجرای آن با هماهنگی دستگاه‌های متولی از ساعت یک بامداد تا هفت صبح به طول انجامید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی روستاهای محمودآباد، حسن‌آباد، کفری و اسلام‌لو شهرستان شیراز و با حضور نماینده دادستان و بیش از ۱۷۰ نفر نیروی یگان امداد و نمایندگان دستگاه‌های متولی اعم از امور اراضی، شهرداری و راهداری به صورت هم‌پوشان انجام شد.

میرزایی با اشاره به اجرای مرحله دوم عملیات با تخریب ۱۳۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز خاطرنشان کرد: این تخریب‌ها شامل دیوارکشی، سوله، پی کنی، انبار، اتاقک و ساختمان در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی خارج از طرح هادی روستا در منطقه گچی دشت قره باغ شیراز بودند.

وی اضافه کرد: اجرای این عملیات نیز به وسیله شش دستگاه لودر و حدود ۲۵۰ نفر یگان امداد نیروی انتظامی و حضور مسئولان دستگاه‌های متولی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به معضل بزرگ حاشیه‌نشینی در مناطق مذکور ادامه داد: ساخت‌وساز در این اراضی کشاورزی بدون ضابطه و استانداردهای فنی انجام گرفته بود و به اخطارهای متعدد دستگاه‌های متولی نیز بی‌توجهی شده بود که در این راستا طرح تخریب ۲۲۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت ۴۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در منطقه قره‌باغ انجام شد.

میرزایی اظهار کرد: شرایط اقتصادی و ارزش افزوده اراضی در حریم شهر شیراز یکی از عوامل سوق افراد به سمت تخلفات ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه کلان‌شهر شیراز است.

وی ابراز امیدواری کرد: این نوع عملیات و برخوردهای سلبی و ایجابی بتواند از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در آینده پیشگیری کند.

کد خبر 782389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.