افراد توانمند عملیاتی در وزارتخانه‌ها به کار گرفته شوند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌کارگیری افراد ماهر و توانمند عملیاتی از سلایق مختلف سیاسی مقبول در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و آموزش همراه با تفویض اختیار و ایجاد انگیزه در آنان برای تسریع در توسعه مورد تقاضا است.

نبی‌الله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان زنجان با رئیس‌جمهور اظهار کرد: از جمله موضوعاتی که در این دیدار مطرح شد، لزوم توسعه زیرساخت‌های کشور جهت توسعه اقتصادی و ارتقای درآمد سرانه مردم بود.

وی تصریح کرد: مشکلات آب در بخش کشاورزی، شرب و صنعتی از موانع توسعه استان است و به عبارتی زنجان از استان‌های محروم در زمینه ذخایر آب به شمار می‌رود و انتظار داریم رئیس‌جمهور منتخب در این باره اقدامات کافی انجام دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این دیدار ضرورت تکمیل پروژه‌های سد مشمپا و سایر سدهای زنجان و طارم، مدیریت آب و اصلاح الگوهای کشت نیز مطرح شد، اضافه کرد: از دیگر مباحث مطرح شده توجه به تکمیل جمله جاده قره پشتلو، جاده دندی و راه‌های مواصلاتی طارم و راه‌های روستایی بود که رئیس‌جمهور قول مساعد برای پیگیری آن دادند.

وی تصریح کرد: تکمیل دو بانده شدن خط آهن زنجان-قزوین، احداث راه آهن زنجان-بیجار به بندر امام از ضروریات توسعه استان و کشور محسوب می‌شوند.

محمدی بحث ساماندهی اتباع خارجی در استان را نیز از دیگر موضوعات اهمیت‌دار استان عنوان کرد و گفت: زمینه فرایند تخصیص اولیه ارز در وزارت صمت و تخصیص نهایی در بانک مرکزی برای پیشگیری از وقفه در تولید به صورت سیستمی تسهیل ایجاد شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس توجه به بهداشت، مسکن، خوراک، پوشاک به‌عنوان نیازهای اولیه بهبود پوشش‌های بیمه‌ای و تقویت صندوق‌های بازنشستگی از گام‌های کلیدی توسعه انسانی و افزایش رضایت‌مندی مردم از خدمات عمومی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: توسعه کشور بر مبنای آموزش و فناوری و توسعه دریامحور حائز عنایت است و به‌کارگیری افراد ماهر و توانمند عملیاتی از سلایق مختلف سیاسی مقبول در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و آموزش همراه با تفویض اختیار و ایجاد انگیزه در آنان برای تسریع در توسعه مورد تقاضا است.

کد خبر 782384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.