خدمت‌رسانی ۳۰ دستگاه آمبولانس اورژانس به زائران اربعین

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی و دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان گفت: کل تعداد پرسنلی که مستقیماً در مأموریت اربعین شرکت دارند ۱۲۰ نفر بوده و تعداد ۳۰ دستگاه آمبولانس نیز به این امر اختصاص پیدا کرده است.

فرزین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی در رابطه با اقدامات اورژانس آذربایجان‌غربی در ایام اربعین اظهار کرد: اکیپ‌های اورژانس استان طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی از شانزدهم مرداد در مرز تمرچین مستقر و استقرار اصلی از بیست‌وچهارم مرداد انجام شد و تا هشتم شهریور نیز این استقرار ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: پایگاه‌های اورژانس در کل استان آماده‌باش است و در تمام جاده‌های مواصلاتی آذربایجان‌غربی آمبولانس و نفرات جهت مدیریت حوادث احتمالی حضور دارند.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی و دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان گفت: کل تعداد پرسنلی که مستقیماً در مأموریت اربعین شرکت دارند، ۱۲۰ نفر است و تعداد ۳۰ دستگاه آمبولانس نیز به این امر اختصاص پیدا کرده است.

رضازاده تصریح کرد: برای نخستین‌بار درمانگاه تأمین اجتماعی در پایانه مرزی استقرار پیدا کرده و بیمارستان صحرایی ارتش نیز در کارخانه قند پیرانشهر با همه امکانات اعم از اتاق عمل و رادیولوژی مستقر شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین مورد در ایام اربعین گرمازدگی است و در تمام وبینارها و همایش‌های کشوری اعلام کرده‌ایم که از مرز تمرچین برای تردد استفاده کنند تا گرمازدگی پیش نیاید و تاکنون هیچ موردی در این مرز در این خصوص برای بستری نداشته‌ایم.

رضازاده ادامه داد: وبا یکی از مواردی است که در کشور عراق باید به آن توجه کنیم و تاکنون در زائران ورودی از مرز تمرچین هیچ موردی مشاهده نشده است و در مورد پشه آئدس نیز از لحاظ آماری در سطح استان صفر هستیم و حتی در زائران ورودی از مرز تمرچین نیز موردی مشاهده نشده است.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: زائران در مسیر برگشت و در هنگام خستگی باید از رانندگی اجتناب و حتماً در موکب‌های مستقر در مرزها استراحت کنند و بعد عازم شهر و دیار خود شوند تا از حوادث پیشگیری کنیم.

کد خبر 782371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.