برخورداری و سلیمی با مصدومیت در المپیک درخشیدند

سرمربی تیم ملی تکواندو از راز موفقیت دو المپین کشورمان در المپیک پاریس پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید افلاکی درباره درخشش مهران برخورداری و آرین سلیمی در المپیک پاریس اظهار کرد: من به این دو پسر خیلی امید داشتم. در گرنداسلم و آسیایی به این نتیجه رسیدم که دو قهرمان در المپیک دارم و بچه‌ها به این خودباوری رسیدند که می‌توانند در این رویداد بزرگ بدرخشند و مدال‌های طلا و نقره مبارکشان باشد.

وی افزود: جو المپیک خاص است، اما دو المپین ما به جو غالب شدند و کار خودشان را انجام دادند. مهران حدود دو ماه بود که مصدومیت داشت و آرین هم مصدوم بود، اما تمام این مشکلات را برای المپیک پشت سر گذاشتیم.

پیک تمرینات ما بعد از مسابقات آسیایی بود

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره نحوه آماده‌سازی المپین‌ها گفت: پیک تمرینات ما بعد از آسیایی بود و طبق برنامه‌ریزی پیش رفتیم که اوج آمادگی برای بازی‌های المپیک باشد. مهرداد یوسفی به من گفت بچه‌ها را برای المپیک در بهترین فرم تحویل می‌دهم که این اتفاق هم رخ داد. از نظر فنی و تکنیک که همه چیز مشخص است و لازم به گفتن نیست، اما مهران و آرین از نظر روحی و روانی هم آماده بودند.

افلاکی در پاسخ به این سوال که راز پیروزی‌های ثانیه آخری ملی‌پوشان چه بود، تصریح کرد: مربی وقتی خیلی وقت بگذارد و شبانه روز با بازیکنان زندگی کند، بچه‌ها هم به مربی اعتماد می‌کنند و ماحصل این اعتمادِ دوطرفه گوش دادن به تذکرات و جنگیدن تا ثانیه‌های آخر می‌شود.

مهران و آرین از امروز رقیبان بیشتری در داخل و خارج دارند

وی با اشاره به اینکه سلیمی و برخورداری رقیبان سرسختی در ایران دارند، افزود: مطمئن باشید آرین و مهران به حال خود رها نمی‌شوند و فدراسیون برایشان برنامه دارد، اما این دو قهرمان، نفرات دوم و سوم خیلی خوبی دارند. هیچکدام اصلاً گارانتی نیستند و کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی دارند، چون همه می‌خواهند قهرمان المپیک را شکست دهند.

افلاکی ادامه داد: زمانی که مدال‌ها را دادند، المپیک تمام شد و حالا باید نگاه همه رو به جلو باشد. مدال گرفتن سخت است و حفظ آن سخت‌تر! مهران و آرین از امروز رقیبان بیشتری در داخل و خارج دارند که برای شکست دادن آن‌ها کوه انگیزه هستند و باید حرفه‌ای رفتار کنند تا در آماده‌ترین حالت ممکن باشند.

در شادی قهرمانی به شخص خاصی اشاره نکردم

سرمربی موفق تیم ملی تکواندو درباره شایعات پایان همکاری با فدراسیون اظهار کرد: قرارداد من تمام شده و چند پیشنهاد از کشورهای مختلف از طریق ایمیل برای من آمده که در حال بررسی هستم. فعلاً چیزی مشخص نیست تا ببینیم چه پیش می‌آید.

وی در خصوص شادی خاصی که پس از ضربه سه امتیازی آرین در فینال از خود بروز داد، خاطرنشان کرد: به شخص خاصی اشاره نکردم و چون سالن روی هوا بود از هواداران و مردم خواستم تشویق کنند، چون قهرمانی با آن ضربه قطعی شد. بعد از قهرمانی هم که زیر پرچم ایران عکس و فیلم یادگاری گرفتیم.

منبع: میزان

کد خبر 782351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.