به گزارش ایمنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در مراسم امضای تفاهمنامه بین شرکت فرودگاهها و سرمایهگذاری بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایهگذاری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاههای ایران، با بیان اینکه آسمان ایران برای عبور پروازها باید جذابتر شود، اظهار کرد: احکام بسیار خوبی در برنامه هفتم در واگذاری فرودگاهها دیده شده که این موضوع دست فرودگاهها را باز گذاشته است.
وی با بیان اینکه اقدام امروز و تفاهم نامههای که منعقد شده میتواند جهتگیری جدید و متفاوت در صنعت هوایی و فرودگاهی کشور رقم بزند، گفت: بعد از مرحوم قاسمی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی بر عهده بنده قرار داده شد، از ابتدای حضور تاکید کردم که باید فرودگاههای کشور واگذار شود و تصدیگری دولت کار درستی نیست زیرا ظرفیت مدیریتی دولت را اشغال میکند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش خصوصی میتواند کیفیت بالاتری در بخش خدمات ارائه کند و از ظرفیت نیروی انسانی برای توسعه فرودگاههای جدید و پیشبرد اهداف استفاده شود، گفت: نمونه این اقدام هوشمندسازی فرودگاههای کشور است و با اطلس سرمایهگذاری، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران قابلیت ارتقا و اصلاح دارد.
بذرپاش با بیان اینکه مردم از دولت توقع افزایش خدمات در کنار توسعه ناوگان دارند و با انجام این اقدامات سال آینده سال خوبی برای ناوگان هوایی به شمار میرود، گفت: به جای اینکه دولت به تأمین ناوگان اقدام کند، شرکتهای هواپیمایی برای تأمین ناوگان مورد نیاز خود اقدام میکنند و این رویه با شتاب بیشتری ادامه مییابد.
وی با تاکید بر اینکه هیچیک از شرکتهای هواپیمایی کشور زیانده نیستند بلکه حاشیه سود این شرکتها متفاوت است، گفت: باید خدمات فرودگاهی متنوع و بیشتر شود زیرا مسافران این مطالبه را دارند، ما باید به سمت فرودگاههای نسل ۳ و ۴ حرکت کنیم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در کاهش محدودیتهای پروازی با نیروهای مسلح به توافقات خوبی دست یافتیم و نیاز به تداوم این پیگیریها وجود دارد زیرا آسمان ایران جذابیت بالایی برای پروازهای عبوری دارد.
بذرپاش گفت: در احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل هوایی مجوز واگذاری فرودگاهها به بخش خصوصی داده شده است همچنین با تلاشهای دولت سیزدهم دبیرخانه ترانزیت و مدیریت مراکز لجستیک در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.
نظر شما