هیچ‌یک از وزرا و معاونان دولت سیزدهم برای مأموریت‌ها حقوقی دریافت نکردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت سیزدهم هیچیک از وزرا و معاونان یک ریال هم پول مأموریت داخلی و خارجی دریافت نکردند و این موضوع را شهید رئیسی ممنوع کرده بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در آئین تجلیل از دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب با بیان اینکه ما در حوزه فرهنگی حاکمیت را در جایگاه نظارت و حمایت می‌دانیم و به دلایل زیادی حوزه فرهنگ نیازمند حمایت گسترده است، اظهار کرد: ما به حوزه فرهنگ نگاه اقتصادی نداریم و باید با نگاه عالمانه و واقع‌بینانه برای ترویج مطالعه و کتاب برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تنها محل عرضه کتاب نیست بلکه یک جشن هویتی و فرهنگی بزرگ است؛ ما به نمایشگاه کتاب به‌عنوان عنصر نمایشگر جریان فرهنگی جامعه ایرانی نگاه می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره هزینه‌های نمایشگاه کتاب تهران گفت: بخش عمده هزینه‌های نمایشگاه سی و پنجم از طریق حامی مالی و تبلیغات تأمین شد و اعتبار دولتی صرف حوزه حمایتی و عدالت فرهنگی شد.

اسماعیلی تاکید کرد: ما به تبلور روح فرهنگی کشور نیاز داریم و در حوزه فرهنگ و هنر ویژگی‌های نمایشگاه کتاب را در بسیاری از رویدادها پیدا نمی‌کنم و موظف به حفظ سنت‌های فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: به همین دلیل همه جشنواره‌های فجر در دوره کرونا را حتی با سی درصد ظرفیت به صورت حضوری برگزار کردیم و اگر همت و تحکم شهید رئیسی نبود بعد از دوره کرونا دانشگاه‌ها و مدارس ظرفیت بازگشایی را از دست می‌دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در طول سه سال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات خوبی رخ داده که البته منتقدانی هم داریم ولی ما تلاش کردیم گوش شنوایی برای مسائل فرهنگی و هنری باشیم.

اسماعیلی تاکید کرد: همیشه این دغدغه را داشتیم که در جابه‌جایی دولت‌ها انقطاعی در فعالیت‌ها صورت می‌گیرد ولی این مجموعه گزارش‌های نمایشگاه کتاب باعث جلوگیری از انقطاع می‌شود.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم ما بهترین، پاک‌دست‌ترین و مرتبط‌ترین افراد را در حوزه کتاب انتخاب کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران تصریح کرد: در رابطه با مکان نمایشگاه فشاری از طرف مدیریت انتظامی و راهور و از سوی دیگر از طرف مردم و صاحبان نشر داشتیم که معتقدند تغییر مکان نمایشگاه باعث دور شدن مردم شود؛ بنده معتقدم تهران با وسعتی که دارد نیاز به محل اختصاصی برای برگزاری نمایشگاه کتاب و نمایشگاه‌های فرهنگی دارد.

اسماعیلی با تاکید بر این نکته تصریح کرد: طرح آسمانه هنر کارهای ابتدایی و مهیا سازی آن انجام شده است و در همین راستا در حال انجام بود ولی متأسفانه به مرحله اجرایی نرسید؛ طرح آسمانه‌هنر به‌عنوان پرونده باز تحویل مدیریت جدید می‌شود و امیدوارم این طرح به مرحله اجرا برسد.

وی تاکید کرد: من از فعالان حوزه نشر و کتاب تشکر می‌کنم که در نمایشگاه کتاب سال ۱۴۰۲ فتنه فرهنگی دشمن را خنثی کردند و باعث شدند نقشه‌های دشمنان کشورمان نقشه بر آب شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره افزایش تولید کاغذ در دولت سیزدهم تصریح کرد: در ابتدای کار ما در دولت سیزدهم ۴۰۰۰ تن ظرفیت تولید کاغذ داشتیم که در این مدت واقعاً روزانه پیگیر مسئله تولید کاغذ بودیم و با اضافه شدن مجموعه زاگرس ظرفیت تولید کاغذ به ۱۳۰ هزار تن خواهد رسید و این نشان‌دهنده اقتدار فرهنگی است.

اسماعیلی در حوزه رشد بودجه فرهنگی کشور افزود: بنده وزارت فرهنگ را با ۱,۲۰۰ میلیارد تومان تحویل گرفتم و با بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومان تحویل گروه جدید خواهد شد؛ در دولت مردمی اتفاقات مهمی رخ داد و ما سعی کردیم مأموریت خود را با کار شبانه روزی به سرانجام رسانیم؛ در سه سال گذشته بنده به ۲۴۰ شهرستان سفر کردم و از نزدیک مشکلات را بررسی کردم.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم هیچیک از وزرا و معاونان یک ریال هم پول مأموریت داخلی و خارجی دریافت نکردند و این موضوع را شهید رئیسی ممنوع کرده بود.

کد خبر 782199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.