ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح/ ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار زائر اعزام شدند

در اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد مرکزی اربعین ذکر شده است: تا ساعت ۲۴ مورخ ۲۷/‏۰۵/‏۱۴۰۳‬، تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح ۲.۸۴۳.۶۱۹ نفر، تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق ۲.۲۹۳.۴۲۱ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۷۲۵.۴۵۸ نفر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) در اطلاعیه شماره ۱۰ اعلام کرد با توجه به شروع موج بازگشت زائرین همزمان با اوج‌گیری سفر به عراق، هیچ گونه مشکلی گزارش نشده و امور به نحو شایسته و پیش بینی شده در حال انجام است.

در مشروح این اطلاعیه آمده است: به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (ع) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند تا ساعت ۲۴ مورخ ۲۷/‏۰۵/‏۱۴۰۳‬ مصادف با ۱۲ ماه صفر تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح ۲.۸۴۳.۶۱۹ نفر، تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق ۲.۲۹۳.۴۲۱ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون ۷۲۵.۴۵۸ نفر است.

در ادامه تاکید شده است: زائرین عزیز سفر اربعینی خود را به روزهای پایانی این هفته موکول نکرده و هرچه زودتر سفر خود را آغاز کنند؛ همچنین با توجه به مصرف بسیار بالای آب یخ و سختی تأمین آن در ایران و عراق، در مصرف صحیح و عدم اسراف آن تاکید می‌شود.

پس از آن عنوان شده است: با توجه به شروع موج بازگشت زائرین همزمان با اوج‌گیری سفر زائرین به عراق، هیچ گونه مشکلی گزارش شده و امور به نحو شایسته و پیش بینی شده در حال انجام است؛ با توجه به جمع‌آوری مواکب عراقی در ظهر روز اربعین، به زائران عزیز توصیه و تاکید می‌شود قبل از روز اربعین به کشور بازگردند، در غیر این صورت می‌بایست پیش‌بینی لازم را برای اسکان و تغذیه خود داشته باشند.

در پایان نیز ذکر شده است: پایان عملیات خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران، ۲۳ ماه صفر مصادف با ۷ شهریور ماه خواهد بود و مرزهای اربعینی به حالت عادی خود برمی‌گردد.

کد خبر 782162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.