راه‌چاره ترافیک مهر افزایش واگن‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمان بازگشایی مدارس ۲۰ درصد به ترافیک افزوده خواهد شد و راه‌چاره آن افزایش واگن‌ها و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم مرداد_ در حاشیه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری در شهرداری متولیان مختلفی دارد که باید کنار هم جمع شوند، اظهار کرد: امروز لایحه تشکیل سازمان گردشگری در همین راستا بررسی می‌شود.

وی با اشاره به معاینه فنی خودروهای تاکسی، افزود: اینکه از هر هشت تاکسی یک دستگاه بتواند کار کند، درست نیست و اگر معاینه فنی صورت نگیرد نمی‌توانند تردد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: معاینه فنی تاکسی‌ها دشوارتر است و باید استاندارد درستی داشته باشد، تاکسی‌های برقی نیز تازه آغاز به کار کرده‌اند و موتور الکتریکی دارند که سال‌ها به مشکل برنمی‌خورد، اگر هم مشکلی باشد ما به اندازه‌ای توانایی داریم تا تعمیرات موتور انجام دهیم.

چمران تصریح کرد: استقبال از مهر به طور طبیعی به صورت روتین در شهرداری انجام می‌شود و جلسات آن نیز برگزار شده یا در حال برگزاری است تا آمادگی کافی برای ترافیک شدید را داشته باشیم، در زمان بازگشایی مدارس ۲۰ درصد به ترافیک افزوده خواهد شد و راه چاره آن افزایش واگن‌ها و دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

وی با بیان اینکه در زمان کرونا میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش یافت، تاکید کرد: هنوز میزان استفاده از این وسایل به دوران قبل از کرونا بازنگشته است و امیدواریم دولت ارقام مترو و اتوبوس‌ها را به موقع بپردازد تا به موقع وارد شود و مردم نیز به موقع به محل کار خود برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: چنانچه ارقام پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می‌دهد، البته واگن ملی و اتوبوس‌های داخلی را نیز نباید فراموش کنیم و امیدواریم در زمان مقرر به وعده خود عمل کنند.

چمران با تاکید بر اینکه ماهانه ۵۰ اتوبوس داخلی به دشواری تحویل داده می‌شود، گفت: تعدادی از تولیدکنندگان به موقع اتوبوس‌های سفارش داده شده را تحویل می‌دهند، اما تعدادی دیگر این کار را انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه هنوز طرحی مبنی بر ساخت دریاچه مصنوعی در بوستان یاس فاطمی ارائه نشده است، افزود: اگر قرار بر ساخت دریاچه باشد باید در شرق تهران ایجاد شود.

کد خبر 782126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.