موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات چه گفتند؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات پرداختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی امروز _یک‌شنبه بیست‌وهشتم مرداد_ مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، ابراهیم رضایی نظر کمیسیون امنیت ملی درباره خطیب را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی اطلاعات خبر داد.

ولی‌الله بیاتی اعلام کرد که نظر سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی موافق با وزیر پیشنهادی اطلاعات است.

رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب نه در شعار و نه در سبد رأی به اصلاح‌طلبان بدهکار نیست

مجتبی زارعی نماینده تهران ری و شمیرانات در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: قبل از مخالفت با حجت‌الاسلام خطیب به‌عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که شعار دموکراسی و سکولاریسم سر نداد، او به هیچ تشکیلاتی بدهکار نیست و تنها به امیرالمومنین بدهکار است.

وی افزود: رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب نه در شعار و نه در سبد رأی به اصلاح‌طلبان بدهکار نیست. او رئیس‌جمهور صادق ضدپروتکل‌های بروکراتیک است.

نماینده تهران بیان کرد: پزشکیان ربطی به جامعه مدنی خاتمی ندارد، ربطی به هابز، لاک و روسو ندارد. پزشکیان گفته من اصول‌گرا هستم اصولی که به حق و عدل ختم می‌شود، با این دلیل من بر دستان پزشکیان بوسه می‌زنم که نه برای ساخت جامعه مدنی به جامعه مدنی غربی، بلکه به جامعه مدنی علوی ارجاع کرده است.

جباری: خطیب به هیچ حزب و جریان سیاسی تعلق ندارد

احمد جباری در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: در حال حاضر در یک برهه بسیار خطیر و حساس از تاریخ منطقه و مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها قرار داریم و در این شرایط انتخاب فردی کارآمد برای وزارت اطلاعات اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: وزارت اطلاعات یکی از وزارتخانه‌های حساس کشور است که امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و توسعه و بالندگی کشور به آن گره خورده است. حجت‌الاسلام خطیب از برجسته‌ترین و با تجربه‌ترین چهره‌ها و شخصیت‌ها است و کار خود را از کف سیستم اطلاعاتی آغاز کرده است.

نماینده مردم بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: خطیب در دولت سیزدهم به‌عنوان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بود و وی از سوی پزشکیان به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم نیز به مجلس معرفی شد، چراکه وی معیارها و ملاک‌های ارزشمندی را که مقام معظم رهبری برای انتخاب وزرا اعلام فرمودند، دارد.

جباری تاکید کرد: وزیر پیشنهادی اطلاعات به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی و گفتمان امامان انقلاب باور عمیق و راسخ دارد و همین موضوع موجب شد که وی برای تصدی وزارت اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

وی افزود: خطیب از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و در آن دوران و برای دفاع از کیان اسلام، به افتخار جانبازی نائل شد و از سوی دیگر وی برادر شهید است.

نماینده مردم بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کارنامه خطیب، مسئولیت خطیر و کلیدی سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز وجود دارد و وی در ساختار اطلاعاتی کشور سابقه خوبی دارد. نکته مهم دیگر آن است که خطیب یک شخصیت فراجناحی است و به هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی تعلق ندارد. وی همواره به‌دنبال رشد و ارتقای جامعه کشور و تحقق وفاق ملی در چارچوب سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است.

بروجردی: وزارت اطلاعات در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن قوی عمل کرده است

علاء‌الدین بروجردی در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: از آقای پزشکیان تشکر می‌کنم که وعده صادق را محقق کرد و طبق وعده دوران تبلیغات انتخاباتی در معرفی کابینه، وفاق ملی را پیاده کرد.

وی با بیان این‌که شرایط امروز در منطقه بسیار حساس است، تصریح کرد: ما شاهد جنگ اقتصادی و جنگ اطلاعاتی هستیم از سازمان‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا تا سازمان‌های منطقه‌ای و هم‌پیمانان آمریکا، همه مقابل ما صف‌آرایی کرده‌اند، به همین دلیل در این وضعیت سازمان‌های اطلاعاتی کشور به‌ویژه وزارت اطلاعات قوی عمل کردند و توانستند در مقابل چنین جنگ چند وجهی بسیار پیچیده عمل کنند که این‌ها همه به توانمندی ویژه نیاز دارند.

بروجردی با بیان این‌که بسیاری از اقدامات وزارت اطلاعات در خنثی‌سازی توطئه‌های طراحی شده دشمن قابل اعلام نیست، گفت: ده‌ها حادثه پیش از اتفاق خنثی شده اما به‌دلایلی قابل اعلام نیست، لذا در این مدت وزارت اطلاعات قوی عمل کرده و موفق شده عملکرد قدرتمندی در مقابل طراحی‌های متعدد دشمن داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حفظ نیروهای نظام در مقابل دشمن یکی دیگر از اقدامات وزارت اطلاعات است، اظهار کرد: نمایندگان در معرض تهدید جدی هستند که نمونه آن کار اطلاعاتی تلفنی است که از آن‌ها اطلاعات گرفته شود که وزارت اطلاعات با هدف حفظ نیروهای نظام به این موضوع ورود دارد منتها لازم است که جدی‌تر عمل شود چون هنر این نیست که سازمان‌های اطلاعاتی بگویند این تعداد از نیروهای نظام دستگیر شدند بلکه هنر در پیشگیری است.

بروجردی یکی دیگر از مسئولیت‌های وزارت اطلاعات را در حوزه برون‌مرزی خواند و گفت: نمونه آن مصاف جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و هم‌پیمانانش است که آمریکا در تمامی عرصه‌ها و در عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خوردند. یک بعد این شکست به کار دقیق اطلاعاتی باز می‌گردد که وزارت اطلاعات در آن نقش بسیار مهمی دارد.

وی گفت: در این چند روز در فضای مجازی و مجلس شورای اسلامی گفته شده که ما در آستانه پایان سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در موضع ضعف قرار داریم که من مخالف هستم چون ما در زنجیره بلند اقتدار ملی‌مان و حلقه‌های قوی متعدد قرار گرفته‌ایم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در دفاع از برنامه‌های خود برای این وزاتخانه با بیان اینکه تولید اطلاعات و مشارکت در تأمین امنیت ملی دو وظیفه ذاتی وزارت اطلاعات به حساب می‌آید، اظهار کرد: مطابق برنامه هفتم توسعه برنامه‌های خود را در وزارت اطلاعات از جمله مشارکت در تأمین اشراف اطلاعاتی، طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور، تأمین نیازمندی‌های اطلاعاتی نهادها و کمک به هوشمندسازی دولت الکترونیک ادامه خواهم داد.

کد خبر 782095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.