۵۵۰۰ مجوز صنفی در زنجان ابطال شد

رئیس اتاق اصناف زنجان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ مجوز صنفی در زنجان ابطال شده است.

سجاد مقدمی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان با اشاره به اینکه برای تسهیل در کسب‌وکارها، مجوزهای صنفی به صورت برخط صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر ۵۸ هزار واحد صنفی در استان زنجان با مجوز فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجوز ۵۵۰۰ صنف در استان زنجان منقضی شده است، گفت: بیشترین مجوزهای فعال در زنجان مربوط به سوپرمارکتی‌ها و لباس‌فروشان است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به نحوه ثبت شکایت افراد از صنوف و اتحادیه گفت: افراد می‌توانند شکوائیه خود را در سامانه‌ای که برای این امر پیش‌بینی شده است، ثبت کنند.

وی تصریح کرد: این شکوائیه‌ها از طریق سازمان صمت به اتاق اصناف ارجاع داده شده است و پس از بازرسی، موارد از طریق تعزیرات پیگیری می‌شود.

مقدمی با اشاره به بیشترین شکایات ثبت شده گفت: اتحادیه‌های املاک، کابیت و خدمات مکانیک بیشتری شکوائیه را در بین اتحادیه‌ها دارند.

مقدمی با اشاره به اینکه اتاق اصناف با همکاری سازمان صمت به مقوله کم‌فروشی، درج نکردن قیمت، گران‌فروشی ورود پیدا می‌کند، افزود: کمیته نرخ‌یابی در اتاق تشکیل شده است و اتحادیه‌های خدماتی حتماً قیمت ارائه دهند و اگر تخطی کنند، تخلف کرده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال‌جاری دو هزار و ۳۹۲ مورد بازرسی انجام شد و ۷۷۹ مورد گزارشات مردمی به دست ما رسیده است، گفت: به همین منظور ۱۸۸ فقره پرونده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در موضوعات گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار یک مورد، درج نکردن قیمت، تداخل صنفی، حراج غیرقانونی و ضرر و زیان به اشخاص در استان تشکیل شد.

کد خبر 782088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.