۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
رکورد گرما در  زنجان شکسته شد

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از شکسته شدن رکورد گرما در شهر زنجان خبر داد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: رکورد گرما در شهر زنجان با ثبت دمای ۴۰.۶ درجه سلسیوس در تابستان سال‌جاری شکسته شد که رکورددار ۵۶ ساله دوره آماری محسوب می‌شود.

وی افزود: این ایستگاه دمای بیشینه ۴۰ درجه سلسیوس را هم سه بار در نهم مرداد ۱۳۵۵، هجدهم تیر ۱۳۸۹ و بیست‌وهشتم تیر ۱۳۹۷ در کارنامه خود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه این میزان دما بیشترین رکورد در ۵۶ سال دوره آماری ایستگاه بوده است، افزود: بیشترین دمای ثبت شده قبلی ۴۰.۵ درجه سلسیوس بوده که در نوزدهم تیر ۱۳۹۴ اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه دمای میانگین زنجان در ماه جاری تا پایان روز بیست‌وپنجم مرداد سال‌جاری برابر با، ۲۴.۸ درجه سلسیوس بوده است، اضافه کرد: نسبت به میانگین بلند مدت ۱.۱ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به وضعیت اختلاف دمای هوا با میانگین بلندمدت از دوم تا نهم شهریور سال‌جاری نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی این هفته هوای نسبتاً گرمی در استان حاکم خواهد شد و میانگین دما دو تا سه درجه گرم‌تر از حد نرمال خواهد بود.

رحمن‌نیا افزود: پیش‌بینی دما از نیمه‌مرداد تا نیمه‌شهریور در قسمت‌های شرق استان نیم تا یک درجه سلسیوس افزایش نسبت به نرمال و سایر قسمت‌های یک تا دو درجه سلسیوس افزایش نسبت به نرمال خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت بارش استان نیز اشاره کرد: پیش‌بینی بارش از نیمه‌مرداد تا نیمه‌شهریور در قسمت کوچکی در شماره شرقی استان کاهشی نسبت به نرمال و سایر قسمت‌ها نرمال خواهد بود.

کد خبر 782071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.