ارائه خدمات متنوع به زائران اربعین در مواکب ایلام و مهران + فیلم

استان ایلام هر روز پذیرای صدها هزار زائر اربعین است که از سراسر کشور به استان ایلام آمده‌اند و از مرز مهران عازم زیارت سیدالشهدا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، مرز مهران به دلیل امنیت و نزدیکی به عتبات عالیات هر ساله میزبان میلیون‌ها زائر اربعین حسینی است و مواکب متعددی در استان ایلام و شهرهای محل تردد زائران به ارائه خدمات به زائران اربعین می‌پردازند.

در سه راهی کارزان و جنب کارخانه سیمان نیز مواکب موکب محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان موکب فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و ترابری و بانک رفاه مستقر و هر روز پذیرای خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

لیلا خلیلی یکی از زائران اربعین است که از استان قزوین به ایلام آمده و عازم مرز مهران است، وی می‌گوید: والدینمان ما را با امام حسین (ع) آشنا کردند ما هم فرزندانمان را به زیارت آورده‌ایم تا با مسیر سیدالشهدا آشنا شده و عاقبت به خیر شوند.

این زائر اربعین حسینی می‌افزاید: خیلی احساس خوبی دارم که به کربلا می‌روم به نظر من این سعادت باید روزی هر کسی باشد که خدا رو شکر نصیب ما هم شده و ما نیز عازم کربلا هستیم.

در این مواکب خدمات متنوع فرهنگی از جمله کتاب‌هایی درباره ائمه اطهار، تعزیه، آموزش خوشنویسی و نمایش فیلم‌های سینمایی و مذهبی ارائه می‌شود.

داوود بهمن‌نژاد، مدیر اجرایی و عضو هیئت امنای موکب محبان امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان در خصوص خدمات ارائه شده در این مواکب اظهار می‌کند: خدمات این موکب متنوع است و شامل خدمات پذیرایی، استراحت و اسکان، بهداشتی و درمانی و مجموعه اقدامات پولی و بانکی و نیز اقدامات فرهنگی می‌شود.

وی با تاکید اینکه این موکب مانند یک شهرک موکبی است، می‌افزاید: در موکب امیرالمومنین (ع) غرفه کودک نیز وجود دارد و مسابقات شعر و داستان بین کودکان برگزار می‌شود و همچنین مراسم تعزیه، گروه سرود و پخش فیلم توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام انجام می‌شود.

مدیر اجرایی موکب محبان امیرالمومنین (ع) تصریح می‌کند: همدلی میان سازمان‌ها و ارگان‌ها خدمات رسان در موکب وجود دارد، این همدلی سبب شده است رضایتمندی مناسبی را در چند روز گذشته میان زوار اربعین شاهد باشیم.

بهمن‌نژاد خاطرنشان می‌کند: توانایی این موکب حدود ۵۰ هزار نفر خدمات در روز است و در روزهای گذشته بالغ بر ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر ارائه خدمات در این مکان انجام شده است.

وی ادامه داد: بین ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر در روز در این مکان رفت و آمد دارند و از خدماتی مانند پارک خودرو و استراحت و پذیرایی برخوردار می‌شوند.

عضو هیئت امنای محبان امیرالمومنین (ع) ادامه می‌دهد: از روز هفدهم مرداد خدمات‌رسانی به زائران و عاشقان سیدالشهدا آغاز شده است و تا پایان اربعین ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شش موکب را در شش نقطه مرزی ایجاد کرده است که موکب محبان امیرالمومنین (ع) واقع در سه راهی کارزان جنب کارخانه سیمان بزرگ‌ترین موکب منطقه شناخته شده است و خدمات متنوعی را به زوار اربعین ارائه می‌دهد.

کد خبر 782054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.