سامانه خنک و بارشی تا صبح دوشنبه در گیلان فعال است

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: سامانه خنک و بارشی تا صبح دوشنبه همچنان در منطقه فعال است و آسمان استان نیمه ابری تا ابری در بعضی نقاط مه آلود و به تناوب وزش باد، بارش باران و احتمال رعد و برق در برخی نقاط گیلان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، یوسف شجاعی امشب _شنبه بیست و هفتم مرداد_ اظهار کرد: امروز در نقاط مختلف گیلان، آسمان نیمه ابری تا ابری بود و از حوالی ظهر و بعدازظهر در نواحی مرکزی و غربی کاهش موقتی ابر و همزمان در نواحی شرقی استان و در ارتفاعات رحیم آباد و رودسر بارش باران را شاهد بودیم.

وی افزود: طی دو روز گذشته بیشترین بارش باران در گیلان در منطقه امام زاده اسحاق شفت با ۲۸ میلیمتر، رودسر با ۲۲ میلیمتر و املش ۱۹ میلیمتر به ثبت رسیده است و در رشت نیز ۱۰ میلیمتر باران بارید.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: امروز صومعه سرا با ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اسب وونی در ارتفاعات تالش با ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان بودند و دمای هوای رشت بین حداقل ۲۰ درجه و حداکثر ۳۰ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

شجاعی تصریح کرد: سامانه خنک و بارشی تا صبح دوشنبه همچنان در منطقه فعال است و آسمان گیلان نیمه ابری تا ابری در بعضی نقاط مه آلود و به تناوب وزش باد، بارش باران و احتمال رعد و برق در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در برخی نقاط استان به خصوص در ارتفاعات و دامنه‌ها به طور موقتی می‌تواند شدید باشد و احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد، لذا به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود طی دو روز آینده از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: طی دو روز آینده همچنان هوای خنک در گیلان استقرار دارد اما از حوالی ظهر دوشنبه این سامانه به تدریج از منطقه خارج خواهد شد و از بعدازظهر دوشنبه کاهش ابر در نقاط مختلف استان پیش بینی می‌شود.

شجاعی افزود: از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری شرایط جوی گیلان پایدار خواهد بود و آسمانی صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود و روز سه شنبه روند افزایشی دمای هوا در استان مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: طی دو روز آینده دریای خزر آرام و با موج کوتاه برای فعالیت‌های دریانوردی و گردشگری با احتیاط مناسب است.

کد خبر 782029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.