شهیدی که امام خمینی(ره) به او قول شفاعت داد/ فدایی راه وحدت

شهید شوشتری فرمانده عملیات غرورآفرین مرصاد بود که امام خمینی(ره) به او قول شفاعت داد؛ این شهید والا مقام در راه حفظ وحدت بین طوایف شیعه و سنی به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «نورعلی شوشتری» ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۲۷ پدر روستای ینگجه، بخش سرولایت نیشابور به دنیا آمد و پس از آغاز انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

سردار شوشتری، همرزم شهیدانی همچون شهید باکری و شهید برونسی بوده و در بیشتر عملیات‌ها با مسئولیت‌های مختلف به ویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضوری فعال داشت؛ وی هفت بار دچار جراحت شدید شد و به این ترتیب، به افتخار جانبازی نائل شد.

به توصیه مقام معظم رهبری، مسئولیت عملیات غرور آفرین مرصاد را بر عهده گرفت و به نقل از شهید صیاد شیرازی، فرماندهی بی‌نظیری از خود به نمایش گذاشت تا جایی که در تماس مرحوم حاج سید احمد خمینی با وی و ابلاغ گزارش پیشرفت عملیات توسط آن مرحوم به امام خمینی (ره)، حضرت امام خطاب به سردار شوشتری می‌فرمایند: «در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد.»

شهیدی که امام خمینی(ره) به او قول شفاعت داد/ فدایی راه وحدت

فرماندهی لشکر ۵ قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه از جمله مسئولیت‌های این فرمانده دلاور است که هر کدام را به بهترین شکل ممکن انجام داد؛ شهید شوشتری از اول فروردین سال ۱۳۸۸ با حفظ سمت، فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را عهده دار شد و با تلاش بی‌وقفه، سعی کرد تا به اتحاد بین طوایف شیعه و سنی در این استان، کمک کند.

شهید شوشتری در ۲۶ مهرماه ۱۳۸۸ در همایشی به نام «وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان: که با شرکت عشایر بلوچ در منطقهٔ پیشین جریان داشت، بر اثر انفجاری انتحاری به همراه تعدادی از از فرماندهان سپاه با مقام والای شهادت نائل شد.

کتاب «تولد در باران» به قلم علی‌الله سلیمی روایتگر برهه‌های مختلف زندگی «شهید نورعلی شوشتری» است.

شهیدی که امام خمینی(ره) به او قول شفاعت داد/ فدایی راه وحدت

بخشی از وصیت نامه این شهید را با هم می‌خوانیم:

دیروز از هرچه بود گذشتیم- امروز از هرچه بودیم گذشتیم. آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز. دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود.

جبهه بوی ایمان می‌داد و اینجا ایمانمان بو می‌دهد. آنجا بر درب اتاقمان می‌نوشتیم یاحسین فرماندهی از آن توست؛ الان می‌نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید. الهی نصیرمان باش تا بصیرگردیم، بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم. آزادمان کن تا اسیر نگردیم.

آنچه در ادامه، صحبت‌های سردار سلیمانی درباره شهید شوشتری را می‌بینید:

کد خبر 782020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.