صدور هشدار زرد هواشناسی در قزوین/ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: بر این اساس از بعدازظهر تا اواخر وقت فردا یکشنبه در پاره‌ای مناطق استان شاهد بارش رگباری باران به همراه رعدوبرق، وزش باد شدید و پدیده مه خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زرد شماره ۲۳ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از بعدازظهر تا اواخر وقت فردا _یکشنبه بیست‌وهشتم مرداد_ با توجه به گذر سامانه بارشی و تشکیل ابرهای همرفتی در پاره‌ای مناطق استان شاهد بارش رگباری باران به همراه رعدوبرق، وزش باد شدید و پدیده مه خواهیم بود.

وی با اشاره به اثرات مخاطره ناشی از فعالیت سامانه یادشده افزود: با توجه به رگبار باران و وقوع پدیده مه شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی خواهیم بود و به همین خاطر همه رانندگان باید در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری احتیاط لازم در رانندگی را رعایت کنند.

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین همچنین از احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خبر داد و گفت: بر این اساس اجتناب از اتراق در حریم رودخانه و مسیل را به کلیه هم‌استانی‌ها، گردشگران و مسافران عبوری توصیه اکید می‌کنیم.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: همچنین با توجه به وقوع رگبار همراه با رعدوبرق و پدیده مه کلیه افراد باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه در اماکن و نواحی مرتفع به شدت پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت در اثر وزش لحظه‌ای باد شدید وجود دارد، گفت: بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک، پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی باید در دستور کار مردم و دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین همچنین از احتمال خیزش گردوخاک محلی خبر داد و افزود: در ضمن احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر بارش‌های رگباری وجود دارد و سازمان جهاد کشاورزی در این حوزه باید تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ کند.

وی ادامه داد: همچنین بخش‌های راهداری و خدمات‌شهری شهرداری‌های استان قزوین هم باید به سهم خود نسبت به ایمن‌سازی مسیرها و محورهای مواصلاتی برون‌شهری و درون‌شهری اقدام کنند.

کد خبر 781998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.