حل معضلات محلات آسیب‌پذیر شهرکرد در دستور کار است

فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: از چندین منطقه آلوده شهرکرد بازدیدهای صورت گرفته و اقدامات خوبی برای پیگیری حل معضلات این محلات در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری ظهر امروز _شنبه بیست‌وهفتم مرداد_ اعضای شورای اسلامی و شهردار شهرکرد با فرمانده جدید انتظامی چهارمحال‌وبختیاری دیدار کردند.

سردار حسین امجدیان فرمانده انتظامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان این‌که درصد وقوع خیلی از جرائم در چهارمحال‌وبختیاری پایین است، اظهار کرد: از چندین منطقه آلوده شهرکرد بازدیدهای صورت گرفته و اقدامات خوبی برای پیگیری حل معضلات این محلات در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طی روزهای اخیر در شهرکرد برخی مناطق، مسیرها و خانه‌های آلوده شناسایی، مقداری مواد مخدر و تعدادی سلاح کشف و چند باب مغازه نیز پلمپ شد.

فرماندهی انتظامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در هفته‌های اخیر منطقه ۳۲ ناحیه غرب شهرکرد پاکسازی شد، تصریح کرد: در تلاش هستیم با جمع‌آوری معتادان متهاجر، چهره شهر را عوض کنیم، البته این موضوع نیازمند همیاری شورای تأمین و اصلاح و بازنگری مفاد مواد ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نیز است.


سردار امجدیان گفت: احداث ایست بازرسی در روستا کردشامی شهرستان بروجن و جلوگیری از رفت و آمد خودروهای شوتی می‌تواند وضعیت راه‌های استان را مطلوب کند.

حل معضلات محلات آسیب‌پذیر شهرکرد در دستور کار است

از هرگونه همکاری برای آبادانی شهر دریغ نخواهیم کرد

محمد حسین واحدیان شهردار شهرکرد، نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه تعامل دو سویه میان مجموعه فرماندهی انتظامی و مدیریت‌شهری در زمینه نظم بخشی و ترافیک وجود دارد.

وی با بیان اینکه نبود برنامه سبب هدر رفتن انرژی افراد می‌شود، افزود: برنامه‌ها باید به صورتی طراحی شوند، که شرایط به سمت پیشگیری رود، که این موضوع هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مجری را می‌طلبد.

شهردار شهرکرد ادامه داد: افزایش هم‌افزایی بین دستگاه‌ها منجر به کاهش ناهنجاری‌ها و موجب اتفاقات مبارکی شهر خواهد شد.

واحدیان خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری شهرکرد به سمت حل مشکلات شهر است و از هرگونه همکاری برای آبادانی شهر دریغ نخواهد کرد.

حل معضلات محلات آسیب‌پذیر شهرکرد در دستور کار است

تعامل خوبی مابین مدیریت شهری و نیرو انتظامی وجود دارد

مصطفی حیدری رئیس شورای شهر شهرکرد، اظهار کرد: تعامل و همکاری خوبی بین مجموعه مدیریت شهری و نیروی انتظامی وجود دارد، امید است با کمک فرمانده جدید انتظامی بتوانیم مشکلات جدی که در مرکز استان وجود دارد را حل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری تلاش کرده تا با استفاده از منابع موجود، شهر را توسعه دهد و کیفیت زندگی شهروندان را بهبود ببخشد، ولی همچنان مشکلات و معضلاتی وجود دارد که نیازمند هم افزایی و تعامل بیشتر بین دستگاه‌ها است.

حل معضلات محلات آسیب‌پذیر شهرکرد در دستور کار است

تلاش‌های یک طرفه مشکل ترافیک شهرکرد را حل نخواهد کرد


یوسف صادقی نائب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز در این جلسه اظهار کرد: نگاه فرماندهی انتظامی به افراد باید به دور از نگاه‌های حزبی بوده و همه افراد جامعه در برابر ایشان یکسان باشند، با توجه به سیاست زدگی مفرط برخی اقشار جامعه و برحق دانستن خود و انتظار ایشان مبنی بر برخورد با طیف سیاسی طرف مقابل، نگاه بی‌طرفانه مراجعی نظیر فرماندهی انتظامی باعث احساس امنیت و آزادی برای همه افراد جامعه خواهد شد.

وی افزود: فضا مساوات، عدالت و احترام به آزادی‌های اجتماعی مانع از سوء استفاده عوامل، رسانه‌ها و دشمنان خارجی خواهد شد و این مسأله جزء اصول مدنیت و جامعه مترقی است.

نائب رییس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به معضلات رایج در شهرکرد ادامه داد: در حوزه قانون گذاری و اجرا باید کاری کرد که هزینه انجام تخلف برای متخلف سنگین شود یکی از تخلفات رایج در شهر حمل سلاح سرد و قمه‌کشی است که جلوگیری از این امر ناشایست نیاز به فرهنگ سازی، برخورد با مراکز توزیع و متخلفان متجاهر دارد.

صادقی با اشاره به لزوم ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، اضافه کرد: به دلایل مختلف نظیر فشار اقتصادی، بیکاری، عوامل فرهنگی، سنتی و اقلیم سرد و کوهستانی سطح نشاط و شادی مردم چهارمحال و بختیاری به نسبت سایر جوامع شهری به میزان قابل توجهی کمتر و پایین‌تر است، که نیاز به رویکرد ایجابی به جای سلبی و جلوگیری از وقوع تخلف به جای سکوت و سپس برخورد قهری بیش از پیش احساس می‌شود و قطعآ در ترکیب با اقدامات فرهنگی و معیشتی باعث افزایش نشاط اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری در شهرکرد ترافیک کلافه کننده و رو به رشد شهر است، که ناشی از ترک فعل، سیاست گذاری‌های نادرست و عدم نظارت در این زمینه است، تلاش‌های یک جانبه، مقطعی و موضعی برای حل این مشکل کاری از پیش نخواهد برد و امیدواریم فرماندهی انتظامی استان، در این راستا پیش قدم شده و مطالبه‌گری جدی از تمامی نهادهای مرتبط داشته باشد.

حل معضلات محلات آسیب‌پذیر شهرکرد در دستور کار است

خانه‌های فرهنگ در محلات شهرکرد احداث می‌شوند

ماشاءالله ایزدی عضو شورای اسلامی شهرکرد اظهارکرد: تعامل بین نیرو انتظامی و مدیریت شهری، می‌تواند امید آفرین و تعالی بخش باشد، مجموعه مدیریت‌شهری تلاش می‌کند با نیروی انتظامی همکاری مفید و اثربخش در راستا خدمت صادقانه به مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مدیریت شهری شهرکرد، مبتنی بر پیوند علم و هنر با پیوست فرهنگی است، افزود: خانه فرهنگ در محلات منظریه، ناحیه غرب و مرکز شهرکرد احداث می‌گردد، اما در این شرایط اولویت تأسیس خانه فرهنگ به غرب شهرکرد اختصاص داده شده است.

حل معضلات محلات آسیب‌پذیر شهرکرد در دستور کار است

محلات آسیب پذیر شهرکرد نیازمند تدبیر دادستان است

محمدرضا بیاتی عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان این‌که در سال‌های اخیر رویکرد فرهنگی و اشتغال‌زایی نسبت به محلات آسیب پذیر شهرکرد، نبوده است، اظهار کرد: عدم توجه به اشتغال ساکنان این محلات باعث هدایت برخی ساکنان به ارائه خدمات بزهکارانه شده است.

وی افزود: ترک فعل برخی مدیران در انجام تعهدات مشکلات این محلات را افزایش و بی‌تفاوتی اکنون شرایط را غیر قابل تغییر کرده است.

عضو شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: از دادستان مرکز استان انتظار می‌رود برای رفع مشکلات محلات آسیب پذیر غرب شهرکرد تدبیر، و با قصور برخی مدیران برخورد لازم را داشته باشد.

حل معضلات محلات آسیب‌پذیر شهرکرد در دستور کار است

بازار پوشاک بانوان در شان بانوی ایرانی نیست

فاطمه بیگی عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه بخشی از مشکلات عفاف و حجاب مربوط به خانواده ست، اظهار کرد: برخی از پوشاک عرضه شده در سطح شهرکرد در شأن یک بانوی ایرانی نیست، ما در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم و می‌طلبد فرماندهی انتظامی نسبت به این موضوع حساس باشد.

حل معضلات محلات آسیب‌پذیر شهرکرد در دستور کار است

حل معضل سد معبر نیازمند تعامل نیرو انتظامی و شهرداری است

خداکرم عباسی عضو شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در جامع بی‌حجابی است که پلیس باید با احتیاط بیشتری با آن برخورد کند، حجاب یک مسأله فرهنگی و در حوزه‌ی موضوعات نرم قرار دارد و برخورد قهری و سخت با این پدیده ممکن است نتایج نامطلوب‌تری در پی داشته باشد.

وی افزود: سد معبر و تخلفات سازمان یافته ساخت و ساز یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی در حوزه شهر است که موجبات نارضایتی و ایجاد کدورت بین شهروندان را فراهم کرده، حل این مسئله نیاز تعامل بیشتر بین شهرداری و نیروی انتظامی در غالب شرکت‌های پلیس انتظام است.

حل معضلات محلات آسیب‌پذیر شهرکرد در دستور کار است

کد خبر 781978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.