گزارشی درباره فراگیری بیماری واگیردار در عراق گزارش نشده است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون گزارشی درباره فراگیری بیماری‌های واگیردار در عراق در ایام اربعین گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند اظهار کرد: تاکنون گزارشی درباره فراگیری بیماری‌های واگیردار در عراق در ایام اربعین گزارش نشده است.

وی افزود: انتظار می‌رود زائران به پیام‌هایی که از سوی مسئولان بهداشت عراق و جمعیت هلال ایران منتشر می‌شود، توجه کنند و گرمازدگی را در طول پیاده روی جدی بگیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: یکی از موارد مهم برای جلوگیری از گرمازدگی تردد نکردن در ساعات اوج تابش خورشید است، زائران پیاده روی را به ساعات شب موکول کنند و هر جا در داخل کشور نیاز امدادی داشتند با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند.

کولیوند اضافه کرد: زائران لباس‌های خنک و نخی پوشیده و از کلاه، عینک و چتر برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب استفاده کنند، مصرف مایعات فراوان برای پیشگیری از گرمازدگی و پرهیز از مصرف غذاهای چرب، تند و شور و همراه داشتن داروهای بیماران خاص، از جمله توصیه‌های حفظ سلامت زوار است.

وی ادامه داد: زائران در صورت بروز بیماری و یا علائم گرمازدگی شامل گیجی، نداشتن تعادل، سردرد، تهوع و بالا بودن دمای بدن، خود را به محل سایه و خنک و مراکز درمانی و امدادی هلال احمر که به صورت ۲۴ ساعته در عراق مشغول خدمات رسانی هستند، برسانند.

کد خبر 781945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.